Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen dyrt, jag läser 3 kurser nästa termin och till den första gick det loss på 2000kr. Till den utanför programmet klarar jag mig nog på lagboken (ska läsa förvaltningsrätt och OSL), till andra kursen inom programmet har jag inte ens vågat kika på listan.
Vi har varit lite bortskämda i två terminer nu, lärarna har typ lagt upp allt vi behöver på blackboard och vi har behövt köpa en eller två böcker för under hundralappen. Men nu fläskar de på istället. Nåja, det verkade vara böcker som jag kan ha nytta av framöver också, så det är väl bara att bita ihop och le. :D
 
Vi har varit lite bortskämda i två terminer nu, lärarna har typ lagt upp allt vi behöver på blackboard och vi har behövt köpa en eller två böcker för under hundralappen. Men nu fläskar de på istället. Nåja, det verkade vara böcker som jag kan ha nytta av framöver också, så det är väl bara att bita ihop och le. :D

Det är en rejäl hög artiklar, rapporter och avhandlingar också. Men när det kommer till kritan så brukar inte alla böcker behövas. Det är iofs lite trist. Men men, min bokhylla ser snart imponerande ut :p
 
Har minsann kunnat stå upp en lång stund idag OCH lagat mat och plockat undan.

Siktar på disk och dusch efter en liten återhämtning i soffan.
 
Hjälp mig jag har tappat ett ord.
Om man har stall och tar en inackordering så betalar man ju byggen och grus och el och det ska alltid köpas stolpar ja ni vet. Men inackirderingen bidrar ju aldrig med hela kostnaden. Utan stallägaren xxxxxx gör ju så att det blir billigare ja kanske möjligt att ha häst. Sitter och pratar med maken.....Men stör mig på att ha tappat ett ord.
God fortsättning och kram till er alla.
 
Hjälp mig jag har tappat ett ord.
Om man har stall och tar en inackordering så betalar man ju byggen och grus och el och det ska alltid köpas stolpar ja ni vet. Men inackirderingen bidrar ju aldrig med hela kostnaden. Utan stallägaren xxxxxx gör ju så att det blir billigare ja kanske möjligt att ha häst. Sitter och pratar med maken.....Men stör mig på att ha tappat ett ord.
God fortsättning och kram till er alla.
Sponsrar?
 
Hjälp mig jag har tappat ett ord.
Om man har stall och tar en inackordering så betalar man ju byggen och grus och el och det ska alltid köpas stolpar ja ni vet. Men inackirderingen bidrar ju aldrig med hela kostnaden. Utan stallägaren xxxxxx gör ju så att det blir billigare ja kanske möjligt att ha häst. Sitter och pratar med maken.....Men stör mig på att ha tappat ett ord.
God fortsättning och kram till er alla.
Subventionerar.
 
Packar undan julen till tonerna av lite go hårdrock 🤘
Lika mysigt som det är att ta fram grejerna så är det skönt att ta bort det. Jag lessnar fort på tomtar, stjärnor, rött och stakar.
Hyasinterna har jag grävt ner i rabatten. :up:
 
Olof Röhlander om det nya året :up: !

"Ut med gamla tankar om att det inte är någon idé att försöka. In med nya tankar om att det faktiskt går att rita om kartan och skapa något annat.

Ut med frustration och bitterhet, in med nyfikenhet och livsglädje. Ut med önsketänkande om att allt ska ordna sig av sig självt, in med konkreta steg i avsedd riktning. Ut med att peka finger åt andra, in med eget ansvar."
 
Såg precis ett inlägg om hur fyrverkerier nu skjutits mot människor här i centrum. Igen. Det är samma jävla visa varje år. VARFÖR förbjuds inte skiten? Jag vill gärna kunna röra mig ute utan att riskera att ungdomar skjuter skallen av mig...
Fyrverkerier med styrpinne är ju förbjudna (om man inte har utbildning och tillstånd). Men jag gissar att det går att rikta en tårta hyfsat också om man vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 688
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp