Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade med ont i bröstryggen. Måste legat konstigt eller nåt.. Ont gör det.

Nu är det jobb. En vecka ledigt går så fort! Speciellt när halva veckan består av att hälsa på släkt..
Hade verkligen behövt mer ledigt.
 
Sitter i soffan och är djupt upprörd!
På väg hem från jobbet vid 22-snåret så hittar jag ett trafikskadat rådjur sittandes vid vägkanten. Nått as som kört på henne och lämnat henne där i regnet :rage:
Jag ringde in det till polis och väntade kvar till jägare kom.
Hur f*n är man funtad om man drar och lämnar ett djur på vägen? Lam i bakpartiet.
Jag ville bara ta en filt och svepa om henne och krama om i väntan på jägaren 😭💔
Må aset som lämnade henne där drabbas av skabb!

Det finns en plats i helvetet reserverad för de som inte ringer in skadade djur...
 
På väg hem från jobbet! Fick inte lägga mig i tid så lite tröttare än jag planerat :cautious:
Nåja, nu ska jag hem och väcka 25-åringen och dottern. Sedan ska jag och dottern till stallet och därefter ska jag fixa naglarna.
Vid 12 blir dottern hämtad av sin pappa och jag och 25-åringen ska handla mat inför imorgon samt göra glassen.
 
Blev väckt av ett MMS med en inkassoräkning. Förutom att man kan maila sånt så skrevs den ut den 18/12 och skulle ha varit betald 27/12. Nu är jag rätt säker på att den är betald före det (originalräkningen) men det är så meningslöst. Och jag är så less. Jag vill inte hålla på med företag. Vill inte vara insmetad med den släktens förehavanden mer än absolut nödvändigt.
😩
 
Bakis.. Får skylla mig själv såklart. Var ute och drack lite väl mycket vin med vänner. Följde med en vän hem och rökte lite. Kom i säng halv tre och vaknade nu.
Behöver huvudvärkstabletter, men vill inte väcka honom. ☹

I övrigt har vi en massa att göra idag inför nyår, så ingen bra bakisdag.
 
Det finns en plats i helvetet reserverad för de som inte ringer in skadade djur...
Ja, FY.... :rage: !!
När jag körde på en älg i höstas (första - och förhoppningsvis enda - krocken med ett djur) var jag jättetacksam för att jägarna ringde mig två gånger under dagen och uppdaterade.
De hittade aldrig älgen, förmodligen för att det gick bra. Det var en krock i relativ låg hastighet, och det såg ut som den klarade sig utan skador när den sprang iväg. Men man vet ju aldrig!! Klart man måste ringa!
 
Ja, FY.... :rage: !!
När jag körde på en älg i höstas (första - och förhoppningsvis enda - krocken med ett djur) var jag jättetacksam för att jägarna ringde mig två gånger under dagen och uppdaterade.
De hittade aldrig älgen, förmodligen för att det gick bra. Det var en krock i relativ låg hastighet, och det såg ut som den klarade sig utan skador när den sprang iväg. Men man vet ju aldrig!! Klart man måste ringa!

Och stanna kvar!
Rådjuret var på väg att dra sig ut i vägbanan när jag kom. En ny olycka kunde ha skett.
Jag motade in henne mot diket igen och satte på varningsblinkersen på bilen medans jag väntade.
 
Ja, FY.... :rage: !!
När jag körde på en älg i höstas (första - och förhoppningsvis enda - krocken med ett djur) var jag jättetacksam för att jägarna ringde mig två gånger under dagen och uppdaterade.
De hittade aldrig älgen, förmodligen för att det gick bra. Det var en krock i relativ låg hastighet, och det såg ut som den klarade sig utan skador när den sprang iväg. Men man vet ju aldrig!! Klart man måste ringa!

Det är många som blivit besvikna när de kontaktat sitt försäkringsbolag angående viltskada på sitt fordon och försäkringsbolaget frågat efter polisrapporten... rätt åt dem! :devil:
 
Ligger i sängen och tittar ut genom fönstret med unga fyrbeningen. Hon älskar det. Ska snart ut på promenad, måste bara vakna till lite först och övertala mig om att faktiskt gå ut. Satan vad det blåser!
 
På jobbet igen. Typ? Det är lördag, fast fredag, fast kalendern säger måndag och kroppen säger söndag. Extremt förvirrande. Drömde om ett gäng karkaktärer i spelet jag spelar just nu, så det kanske varit lite för mycket spelande på sistone. Vaknade med ont som satan i knät, ingen aning var det kommer från.
 
På jobbet igen. Typ? Det är lördag, fast fredag, fast kalendern säger måndag och kroppen säger söndag. Extremt förvirrande. Drömde om ett gäng karkaktärer i spelet jag spelar just nu, så det kanske varit lite för mycket spelande på sistone. Vaknade med ont som satan i knät, ingen aning var det kommer från.

Jag hatar en massa helgdagar som blir inkletade i vanlig helg... det är ju omöjligt att veta vilken dag det är! :arghh:

Det är söndag idag tror jag... eller inte :cautious: :cautious:
 
Jag hatar en massa helgdagar som blir inkletade i vanlig helg... det är ju omöjligt att veta vilken dag det är! :arghh:

Det är söndag idag tror jag... eller inte :cautious: :cautious:
Då är det bättre med semester! :D (fullt medveten om att inte alla kan få ledigt, men jag njuter verkligen av min första riktiga semester) Fick ett meddelande från en kollega i morse också, lät som om det var smått kaos på jobbet. Känns skönt att slippa det.
 
Jag ska snart bege mig ut i blåsten och leta efter förrymda hinkar. Sedan ska jag ta en tur i sadelkammaren för att se om jag har några reflexgrimmor i storlek shetland, om inte så tänkte jag bege mig mot någon lite större byhåla. Men först bör jag nog vid närmare eftertanke serva hönsen, det var lite klent med mat i deras behållare igår och vattnet ska bytas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 686
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp