Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plugga, plugga plugga och piffar upp med att prova årets sommar-glassbåt; somrig och god 😋😍.
Foten är idag mer svullen över hela och malleolerna och lite färggrann men känns bättre och går framåt iaf. Tar mig uppför trappen försiktigt med gång istället för att krypa eller backa upp sittande 😅😄 som igår.
 
Jag beklagar förlusten :heart

Det finns inga rätt eller fel i hur en reagerar, det viktiga är att en tillåter sig reagera när det känns att det är något som behöver komma ut. Ta hand om dig!

Tack! Hade ett smärre sammanbrott igår när jag kom hem men idag känns det mer stillsamt ledsamt men också ett lugn för första gången på ett år. Det har inte varit lätt för varken pappa eller oss syskon.
Mycket märklig känsla att vara helt utan föräldrar. Ny era antar jag.
 
På jakt efter gardiner till vardagsrummet. Hittade ett par på Ikea som skulle funka, men de levererar inte hem och jag har ingen lust att åka till Ikea 10 mil bort bara för ett par gardiner..
Rusta har en del, men inget som uppfyller alla våra krav. Jysk ingeting heller.

Vad vi vill ha är öljetter, inte för mörkläggande eller för skirt, och i en neutral färg.

Måste dessutom byta gardinstång och sätta upp nya hållare. Ett himla jobb att krångla ner de gamla och kornisch och allt.

Vette tusan om vi ska behålla kornischen.. Är en vit i plåt, inget särskilt alls. På övervåningen har vi en i teak, det är ju lite coolt. Men den passar inte i fönstret nere, olika storlek på fönstret.

Rant over.
 
Satt här och var lite avundsjuk på er som skrev att ni ska vara lediga i fyra dagar. Sedan kom jag på att det ska ju jag också vara! :D

Håller på att avsluta dagens arbetsuppgifter och ska sedan gå och packa inför ridlägret som börjar imorgon - den bästa (lång)helgen på hela året :bump:
 
Varit in till centralorten och guidat konstutställningen. De uppdragen är få och ligger inom de fem timmar i veckan jag får arbeta på min sjukpension.

Varit nervös inför årets upplaga för jag har inte riktigt fått till en "berättelse" om verken.
En kunnig grupp från annat län förstärkt med några andra besökare. Gick bättre än väntat. Och hör och häpna - blunda om du ogillar självskryt -
Jag fick applåder efter avslutad tur :o

Värmde, och stöttade självkänslan.
 
Hade en rolig och rätt produktiv dag igår vilket betyder att jag mår skit idag. Är glad att jag kommit så långt i acceptansen att jag inte tänker att det är jag som är kass för att jag inte orkar utan att det bara behövs att jag vilar idag. Det är lättare att samarbeta med sig själv än att slåss
 
Det står också kvar, men de blev av med ett rum. De har kapat av där huset knäcktes och satt upp en ny yttervägg där och sedan gjort sitt bästa för att stötta upp det som finns kvar av tomten samt satt upp ett annat slags erosionsskydd.
Hu, står huset nu intill kanten? :crazy: Hoppas att det nya erosionsskyddet funkar bra!
 
Har haft en helvetisk dag. Skulle betala på Lidl. Plånbok med id-kort, sl kort och visa kort stulet! Det låg verkligen inte där. Ringde i panik och spärrade visa kortet. Tack och lov hade jag registrerat mitt sl kort så spärrade det och köpte ett nytt fysiskt kort på 7/11. Hittar inga lediga tider på en passtation så jag kan ta med mig min syster och hon kan intyga att jag är jag. Förhoppningsvis tror de på henne trots att hon är lång och blond och jag är etnisk asiat. Väntar på att polisen ska ringa så jag kan anmäla id-kortet stulet

Sitter här ock skakar. Hittade en tid men fullföljde inte bokning, fan.
 
Hade en rolig och rätt produktiv dag igår vilket betyder att jag mår skit idag. Är glad att jag kommit så långt i acceptansen att jag inte tänker att det är jag som är kass för att jag inte orkar utan att det bara behövs att jag vilar idag. Det är lättare att samarbeta med sig själv än att slåss
Acceptans, ja.
Jag som haft hundra bollar i luften samtidigt och massor av organisationsuppdrag på skilda niver, även nationellt. Jag orkar en större aktivitet på dag. Sen är bensinen slut och nästa dag är skapligt avslagen.

Det tog lång tid att acceptera att det var så. Jag skäms över att jag numera inte är så kapabel och att min hjärna checkar ut när det är för mycket. Men jag kan ju inte göra något åt det. Så jag planerar livet och då orkar jag.

Brukar säga att jag är samma person som förr men ges ut i en mindre upplaga.

Acceptans, och planering.
 
Var inne på Biltema för att skaffa lampor och lite annat till bilen. Var hungrig och såg de hade specialerbjudande på en gammal favorit. Halv special med räksallad. Under 25 kr ;)
 

Bifogade filer

  • halv special.png
    halv special.png
    50,5 KB · Visningar: 41
Var hemma pga en sträckt muskel. Är sjukt inställd på att jobba imorgon
Kommer garanterat duscha mm och sen förhoppningsvis komma på att jag är ledig 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
45 46 47
Svar
928
· Visningar
26 855
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 863
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 552
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 298

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp