Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äta frukost på trappen är ju trevligt men är ju lite knöligt just nu. Nåja blåser ju ändå halv jäkla storm! I juni känns mindre normalt. Rejält väderomslag på G?

Min bil fick lite stödladdning och startade utan mankemang och klicketiklackande
Det låter verkligen klicketiklack ibland när man stoppar in nyckeln
Ergo kan jag nog köra ett halvår till förhoppningsvis

Min bonde tar torrhö och han brukar inte ta förstaskörd förrän runt midsommar.

Nä alltså det är ju runt där man siktar med hö ofta, gjorde vi med när vi körde själva 😊, men är ju som alltid. Ibland blir det före eller senare. Va ett evigt passande för att inte få höet vattnat på bägge sidor. Ibland saknar jag den tiden och Ibland är det skönt att just inte hålls med det själv.

Inatt var det så kvavt att jag badade i svett. Stängde ute katten och öppnade fönstret. Megara skrek och grävde ursinnigt men jag var så trött att jag somnade om trots allt. I morse när jag öppnade dörren så var hon sur som ättika. Nåja, hon fick mat och jag togs till nåder - tror jag. Iofs har hon nu försvunnit ut i ett parallelluniversum någonstans och inte kommit för att gosa lite som hon brukar göra efter frukosten.

Livet är hårt när man är en liten brun katt.

Jag är hemma med en sträckning i bröstmuskeln
Ska ju bära fler lådor på fredag.
Sen kan jag bo in mig i nya klassrummet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 194
Senast: Krålus
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 849
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 372
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 943
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar