Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rätt skön kväll.

IMG_6882.jpeg
 
Ryggföljetongen, är nog inget diskbråck ändå. Men typ ett överjävligt ryggskott. Ont gör det iaf. Och fick löpförbud :cautious:

Men även några övningar att göra hemma och typ ok på att rida :angel:
Återbesök om en vecka.

Nu ska jag krypa ut i solen med min bok och läsa lite innan det är dags att hämta ut tvätt!
 
Sitter i stallet och väntar på att A ska komma tillbaka från ridturen (med sällskap såklart). Alla sysslor är klara så jag kan bara vila :)
 
Kom precis hem från jobbet. Har gått ganska prick 22000 steg idag och nu ligger jag på rygg på hallgolvet för att svalka mig och sträcka ut lite. Borde nog äta något litet. Sedan ska jag försöka övertala sambon att ta kvällsrastningen av hundarna ikväll. Jag är inte pepp på att gå mer nu :rofl:
 
Kom precis hem från jobbet. Har gått ganska prick 22000 steg idag och nu ligger jag på rygg på hallgolvet för att svalka mig och sträcka ut lite. Borde nog äta något litet. Sedan ska jag försöka övertala sambon att ta kvällsrastningen av hundarna ikväll. Jag är inte pepp på att gå mer nu :rofl:
Vet hur det känns! Har gått nästan 20.000 steg tre dagar i följd nu - i halvdana skor - så nu har jag benhinnor som vill ha flera dagar på spa och fötter som har tiotals blåsor och trots tre pack Compeed inte gillar mig alls.

Du ska inte kvällsrasta. Punkt.
 
I förmiddags lämnade pappa jordelivet. Vet inte om jag är konstig men jag stannade kvar på jobbet, jobbar själv idag och känner att det går lika bra att jobba dagen ut. Tar dock ledigt i morgon, dags att dra igång den administrativa karusellen...

Jag beklagar sorgen. :heart

Har i alla fall kunnat beställa Fluoxetin nu, prognos att den är här på fredag. Jar dessutom hämtat nästa bok till bokbingot ur brevlådan. :D
 
Hemma från mottagningen. Så roligt men samtidigt vemodigt att syskonbarn är vuxna. Kom hem till en ettersur katt som inte bara inte fått middag utan att jag även haft fräckheten att klappa katt - min syster. Otrogna stycke! 😾 Så nu är jag omsorgsfullt markerad som Megara revir igen.

Ont i fötterna, inte van att gå så högklackat. Och det var rejält kallt på kvällen. Så nu sitter jag och värmer upp mig.
 
Med lindad fot, sambons ena sko, en krycka och smärtlindring och älsklingen som körde min bil kunde jag svänga förbi stallet för att pussa pållan på mulen I alla fall (jo det är ju knöligt i hagen tyvärr men kunde gå där hästarna jämnat till det); resten fick jag hjälp med 🥰.
Sen fortsatte vi till samhället ett stycke bort för att tanka bilen och handla lite och asså det är ju tyngre att gå med en krycka och såklart betydligt långsammare än vanligt🤣. Vi köpte också med hem en kartong av årets Glassbåtar med smak av rabarber och kardemumma och så lite nya blommor inne; en rosa kalanchoe i köksfönstret då de trivs så bra där och en rosa krukros när den var nedsatt i pris; se hur länge den överlever 😅.
 
Med lindad fot, sambons ena sko, en krycka och smärtlindring och älsklingen som körde min bil kunde jag svänga förbi stallet för att pussa pållan på mulen I alla fall (jo det är ju knöligt i hagen tyvärr men kunde gå där hästarna jämnat till det); resten fick jag hjälp med 🥰.
Sen fortsatte vi till samhället ett stycke bort för att tanka bilen och handla lite och asså det är ju tyngre att gå med en krycka och såklart betydligt långsammare än vanligt🤣. Vi köpte också med hem en kartong av årets Glassbåtar med smak av rabarber och kardemumma och så lite nya blommor inne; en rosa kalanchoe i köksfönstret då de trivs så bra där och en rosa krukros när den var nedsatt i pris; se hur länge den överlever 😅.

Och ungkatten tyckte kryckan är läskig 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
45 46 47
Svar
939
· Visningar
26 957
Senast: sthu
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 562
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 304

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp