Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska äta lunch. Har tvättstugan kl 13, bläääää, men har inga rena underlakan eller madrasskydd så måste tvätta. Få se om jag orkar köra två maskiner, torkmöjligheterna är dåliga men det kanske torkar snabbt i lägenheten. Det är bara så trist att ha tvätt överallt.
 
Planterat om en ampellilja. Från en stor kruka som nästan svämmade över av rötter, till fyra små. Vette tusan var de ska stå i väntan på tillväxt.. När de väl piggnar till ska katterna få dem.
 
Fick en present av maken. Han var och lämnade blod i förra veckan och fick en fin Muminmugg
IMG20240604090858.jpg
 
Gulligt av dig att fråga! Huset överlevde men totalt förlorade vi ca 100 kvm tomt. Kommunen ger inget stöd annat än dispens på strandskyddet då det inte bor tillräckligt många längs vår del av kusten för att det ska anses vara av nytta för samhället som stort, så mina föräldrar har själva investerat i erosionsskydd i form av metallspont som hamrats ner 8m under jorden. Det i kombination med stenbumlingar, mindre stenar och specifikt utvalda växter ska förhoppningsvis hjälpa till att skydda det som är kvar av tomten. Helst skulle vi ju ordna något ute i havet där det lär ha som mest effekt, men då skulle vi behöva kommunens stöd (dels ekonomiskt, dels sett till tillstånd osv) som vi inte får, så vi kan liksom inte göra så mycket mer nu utom att hoppas på det bästa och njuta för fullt av stället medan det fortfarande finns kvar (vilket förhoppningsvis är många år men man vet aldrig, vilket Babet påminde oss om) ❤️

Bifogar en bild från igår kväll där man ser metallsponten sticka upp ur marken. Innan stormen hade vi gräsmatta hela vägen ut till betongforten som syns till höger i bild, men nu slutar den precis bakom sponten och istället har stranden blivit bredare och plattare. Huset ligger precis utanför bild, 2-3 meter till vänster om terrassen.

Visa bifogad fil 146607
Hur gick det med grannens hus som drabbades värre? :(
 
Kommit hem från stallet och funderar nu på om jag ska ta mig iväg till simhallen i eftermiddag och simma eller om jag ska på vattengympan ikväll.. Fint väder, så vore bra att passa på att simma ute nu då vädret skulle bli sämre i veckan.
Men det vore också skönt att vila lite..
 
Varit till jobbet en sväng och skrivit på betyg, sedan for vi och handlade inför torsdagen. Har hunnit baka två sorters småkakor hittills och ska försöka orka/hinna bla något mer idag för att ha mindre att baka imorgon.:)

Glömde såklart att köpa några grejer så måste fara iväg imorgon igen. :meh:
 
Hemma. Varit på utspring till systerdotter. Varmt och någon som heter Albin var det enda vi såg pga gigantisk skylt. Känns både kul och lite vemodigt. Ska till syster och hjälpa till med mottagning. Eftersom hennes pappa är engelsman och dessutom från Devon blir det ett äkta engelskt cream tea med riktig clotted cream och jordgubbssylt. Plus lite annat. Han åkte hem direkt efter utspringet för att baka scones.

Själv hann jag åka och köpa present och är hemma och vila lite innan ikväll. Det är alltid lite roande att festföremålet för det mesta vill sticka ut med vänner istället för att vara med familj och vänner till familjen - tyvärr kan ju inga klasskompisar komma eftersom alla har mottagning.
 
Titt så fint direkt när stukningen skett; blodkärlen jobbar för fullt med hematomet jag drog på mig 🙈. Snavade på trappen med träskorna och gjorde allt för att inte falla och de gjorde faaaan ont i foten 😢.
 

Bifogade filer

  • 20240604_151746.jpg
    20240604_151746.jpg
    153,9 KB · Visningar: 46
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
46 47 48
Svar
950
· Visningar
27 192
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 570
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp