Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tandvärk ännu
Svettas som bara den
Fick hemleverans från Matsmart nyss. Men de lämnade av lådorna utanför dörren, så jag fick kånka in dem i hissen och sedan in i lägenheten. Betalade extra för hemleverans...
Sista gången jag använder mig av Best iaf
 
Jag har för första gången beställt hundkex hos zooplus. När jag skulle välja leveranssätt så fanns bara Hemleverans att tillgå, för postmord hanterar inte varor över 20 kg (det här väger 21 kg). Fine with me.

Men när jag nu får leveransbeskedet att det är packat och skickat till deras leverantörspartner, så är det - tadaaaa! - Postmord O_o
 
Jag har för första gången beställt hundkex hos zooplus. När jag skulle välja leveranssätt så fanns bara Hemleverans att tillgå, för postmord hanterar inte varor över 20 kg (det här väger 21 kg). Fine with me.

Men när jag nu får leveransbeskedet att det är packat och skickat till deras leverantörspartner, så är det - tadaaaa! - Postmord O_o
Ta inte Best eller det på A
 
Jag har för första gången beställt hundkex hos zooplus. När jag skulle välja leveranssätt så fanns bara Hemleverans att tillgå, för postmord hanterar inte varor över 20 kg (det här väger 21 kg). Fine with me.

Men när jag nu får leveransbeskedet att det är packat och skickat till deras leverantörspartner, så är det - tadaaaa! - Postmord O_o

PostNord hanterar absolut paket över 20kg, men däremot gör inte ombuden det.

Ändå lite knasigt formulerat, dock.
 
Först och främst chefens ansvar, sedan kan skyddsombud gå in och stötta och begära åtgärder som sedan ska följas upp
Jag anser det förekommer mobbning och har så gjort länge alltså åratal
Inte mot mig och väldigt subtilt men ändock mobbning
Nu har det blivit värre igen och idag lackade jag ur
Alla mår ju dåligt pga av att några personer faktiskt är elaka mot andra
Begära vad för åtgärder?
 
IMG_3207.jpeg

Syr soffkuddar. Helmer gör kvalitetskontroll av materielet.
 
PostNord hanterar absolut paket över 20kg, men däremot gör inte ombuden det.

Ändå lite knasigt formulerat, dock.
Fast det var vad det stod på sidan när jag beställde, så det blev ju lite knasigt formulerat ja.

Antagligen så kommer det med lantbrevbäraren ändå, men dom kunde ju varit liiiite tydligare :up:
 
Är arg och frustrerad.
I 14 mån har jag jobbat med uppgifter som äntligen kändes som jag hittat rätt igen. Efter två.misslyckade försök innan det.
Visst, schemat vi har nu var inte toppen, men jag hoppades kunna påverka det på sikt.

Nu har de gjort en ihopslagning av två företag, men skickat signaler att de inte ska lägga ned och minska ned.

Nu gör de precis det och jag har jobb max året ut.
Det var inte väntat att vår avdelning skulle få gå. Och så måste jag söka jobb igen.

Och än värre är att det finns tekniker som jobbat upp till 25 år som är uppsagda på vissa orter.
 
Gick upp tidigt för att hinna med en morgonritt före jobbet 😍. Hästarna stod och vilade vid grinden när jag kom dit imorse och när jag tog ut pållan för att sitta upp tvärnitade hon för att sträcka ut ena bakbenet 😅.
Men pigg så fort jag satte mig i sadeln och inte minst i backen där vi brukar galoppera; hann knappt ge galoppskänkel så kändes det som hon for iväg som skjuten ur en kanon 😅, underbart härlig start på dagen 😍.

Det blev några timmar jobb idag och alltså doften av de gula trädgårdsrosorna 😍 och jag är inte något stort fan av pelargon men pelargon Astrid, de vi har fått in är så rejäla och fina! 😊. Och var ju varmt sååå lunchen fick delvis bestå av gelato 😅, hade tänkt "bara" en kula av den så goda choklad/mandarin men så hade de ställt fram en låda med fläder/blåbär jag ville testa, också god 😋.
Innan jag åkte hem tog jag ett varv inne på nya Maxi; hade ju inte gjort det än, stort och fint 😊.
 
Under de senaste jobbpassen har jag passat på att köpa fler blommor till trädgården; dahlior, och första gången lyckoklöver och trädgårdsnejlikor i trio; också himla fina och klarar den förbaskade blåsten bättre än petunia nightsky som jag annars alltid vill ha men i år blir det lite annat när jag kan köpa blommorna genom jobbet 😊👌.

Tar ju en stund och vattna allt blomster ute och så inne 😊, lite pyssel efter jobb och studier före sovtajm 💤
 
Ska strax gå morgonpromenad med odjuren innan jag åker och lägger in mig ett par timmar på lasarettet för påfyllnad av antibiotika, provtagningar, omläggning och läkarrond. Ska lämna tillbaka en äcklig morfintablett som de gav mig trots att jag inte tål det. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
47 48 49
Svar
966
· Visningar
27 459
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 864
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 570
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp