Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gulligt av dig att fråga! Huset överlevde men totalt förlorade vi ca 100 kvm tomt. Kommunen ger inget stöd annat än dispens på strandskyddet då det inte bor tillräckligt många längs vår del av kusten för att det ska anses vara av nytta för samhället som stort, så mina föräldrar har själva investerat i erosionsskydd i form av metallspont som hamrats ner 8m under jorden. Det i kombination med stenbumlingar, mindre stenar och specifikt utvalda växter ska förhoppningsvis hjälpa till att skydda det som är kvar av tomten. Helst skulle vi ju ordna något ute i havet där det lär ha som mest effekt, men då skulle vi behöva kommunens stöd (dels ekonomiskt, dels sett till tillstånd osv) som vi inte får, så vi kan liksom inte göra så mycket mer nu utom att hoppas på det bästa och njuta för fullt av stället medan det fortfarande finns kvar (vilket förhoppningsvis är många år men man vet aldrig, vilket Babet påminde oss om) ❤️

Bifogar en bild från igår kväll där man ser metallsponten sticka upp ur marken. Innan stormen hade vi gräsmatta hela vägen ut till betongforten som syns till höger i bild, men nu slutar den precis bakom sponten och istället har stranden blivit bredare och plattare. Huset ligger precis utanför bild, 2-3 meter till vänster om terrassen.

Visa bifogad fil 146607
Fortfarande väldigt fint :love:
Att man kan slå ner en barriär så där hade jag ingen aning om, lite häftigt ändå!
 
Läst ut en bok, tittat på trav och nu friidrott.
Träffat hela familjen.
Det är galet hur fort helgen går.
Men tre dagar till nästa.
IMG_8464.jpeg
 
Hemma. Det blev trevligt men lite stressigt. Skönt att vara hemma i fridfull lägenhet med katten. Hon höll på att svälta iiiihhhhhjjjäll. Fick sina torrisar och som vanligt talade hon högt om att hon inte fick tillräckligt mycket. Nu är hon akut gosnödig. Dessutom hälsade jag på syskonens katter och har blivit inspekterad, nosad, slickad och doftmarkerad.
 
Har duschat, lagt maten i matlådor och kört IPL-maskinen. Nu ska jag ta något kvällsfika och sen försöka sova.
Skönt att jag är bra på att ställa om dygnet :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
48 49 50
Svar
996
· Visningar
28 059
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 869
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 575
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp