Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min tomt är högst fläckvis klippt. Det har hamnat långt ned på priolistan. Speciellt efter att dödmansgreppet slutat funka. Dvs den går inte att stänga av :meh:

Måste döda den genom att köra på en jättetuva eller jordmyrekulle. Ooooorka.
Så jag ägnar mig åt försummade rabatter och invaderande kvickrot.
Och blundar åt den "biologiska mångfalden på resten av ytan.
Så jag skjuter inte på gräsklippningen. Jag låter bli. :D:D:D
Den biologiska mångfalden breder ut sig mer och mer här för varje år som går :D ! De oklippta "öarna" blir allt större. Men jag tycker att det matchar ett gammalt 1800-tals-torp rätt väl. En pedantiskt klippt golfbana till gräsmatta hade sett alldeles för steril ut!! Men. Jag vill gärna hålla gräset hyfsat kort runt huset, bland pga större risk för ormbett på hunden.
 
Typ färdigstädat (låtsas att jag inte ser grejorna på bordet) och har fikat på kondis också och tittar nu på orienteringen medan jag funderar på vad jag orkar fixa till kvällsmat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
28 480
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 576
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp