Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill verkligen inte åka till mitt syskonbarns firande. Men nu blir det som det blir. Inte för att hen skulle sakna mig, det kommer ca 50 personer dit men tja, familj och allt det där. Att ta mig med tunnelbana och sedan bli upphämtad och känna sig i skuld och till besvär är det värsta jag vet. Plus att det kommer ta en och en halv timma enkel väg.

Megara har iaf fått extra mycket mat senare på dagen så hon ska stå sig till jag kommer hem. Den dubbla portionen försvann på fem röda men nu behöver jag inte vara orolig att hon kommer svälta ihjäl innan jag kommer hem ikväll ;)
 
Vill verkligen inte åka till mitt syskonbarns firande. Men nu blir det som det blir. Inte för att hen skulle sakna mig, det kommer ca 50 personer dit men tja, familj och allt det där. Att ta mig med tunnelbana och sedan bli upphämtad och känna sig i skuld och till besvär är det värsta jag vet. Plus att det kommer ta en och en halv timma enkel väg.

Megara har iaf fått extra mycket mat senare på dagen så hon ska stå sig till jag kommer hem. Den dubbla portionen försvann på fem röda men nu behöver jag inte vara orolig att hon kommer svälta ihjäl innan jag kommer hem ikväll ;)
Enligt Megara är hon nog svältande runt 17 iaf :D
 
Hon har otroligt bra pejl på när det vankas mat. Iofs när jag är hemma anser hon att hon ska mat mycket tidigare än avtalat. Kommer komma hem till sur katt.
Lucifer hade också koll på mat-tider. Men försökte ju iofs få även mellan målen 😺

Eftersom deras husse gick upp runt 4 så var det ju frukost då och det sitter fast i Sunes rutin att det ska vara frukost vid den tiden fortfarande såhär nästan två år efter vi flytta isär. Vilket betyder j7 kg katt på magen jamande i ansiktet varje morgon. :meh:
 
Sitter i sommarhuset, lyssnar på havet och slåss med en fluga. Jag har stället för mig själv idag och imorgon då mina föräldrar är iväg på annat och maken åkte hem till Skottland igår, och jag skäms nästan lite över hur skönt jag tycker att det är :o Vi har haft en helt underbar vecka tillsammans men egentid är underskattat ändå! Ska snart gå och lägga mig efter en lång men underbar dag som innehöll allt från långfrukost med min bästa kompis till tupplur i solen och 3 (!) dopp i Östersjön. Imorgon blir det mer sol, bad och säkert en och annan tupplur då också.
Hur har det gått för er stuga? Jag tänker på de tråkiga bilderna från i fjol när hela stranden togs av vågorna :(
 
Fortsätter glatt på den inslagna vägen:
Jag har slutat tänka. Alt. jag är senil.

Min altandörr har varit väldigt svår att låsa. Jag gar suckat och börjat räkna på vad en ny skulle kosta.

Men så i morse slog det mig att jag kunde testa spreja olja.
Nu funkar den perfekt. För första gången på flera år. :banghead:
 
Hur har det gått för er stuga? Jag tänker på de tråkiga bilderna från i fjol när hela stranden togs av vågorna :(
Gulligt av dig att fråga! Huset överlevde men totalt förlorade vi ca 100 kvm tomt. Kommunen ger inget stöd annat än dispens på strandskyddet då det inte bor tillräckligt många längs vår del av kusten för att det ska anses vara av nytta för samhället som stort, så mina föräldrar har själva investerat i erosionsskydd i form av metallspont som hamrats ner 8m under jorden. Det i kombination med stenbumlingar, mindre stenar och specifikt utvalda växter ska förhoppningsvis hjälpa till att skydda det som är kvar av tomten. Helst skulle vi ju ordna något ute i havet där det lär ha som mest effekt, men då skulle vi behöva kommunens stöd (dels ekonomiskt, dels sett till tillstånd osv) som vi inte får, så vi kan liksom inte göra så mycket mer nu utom att hoppas på det bästa och njuta för fullt av stället medan det fortfarande finns kvar (vilket förhoppningsvis är många år men man vet aldrig, vilket Babet påminde oss om) ❤️

Bifogar en bild från igår kväll där man ser metallsponten sticka upp ur marken. Innan stormen hade vi gräsmatta hela vägen ut till betongforten som syns till höger i bild, men nu slutar den precis bakom sponten och istället har stranden blivit bredare och plattare. Huset ligger precis utanför bild, 2-3 meter till vänster om terrassen.

20240601_190052.jpg
 
Vaknade och kände mig lite deppig. Att ha varit förkyld större delen av veckan började ta på psyket.
Men har växlat mellan att pyssla lite med lgh och klippa hundarna, och att vila och titta på Masterchef aus. Så nu känns livet rätt ok :)

Siktar på att jobba imorgon, men är nog tveksam till om jag kommer kunna vara på plats. Bra att ha möjligheten att vara hemma, men tråkigt att inte träffa kollegorna…
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
28 480
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 576
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp