Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute med hundarna, varulven gillar verkligen inte att gå i trappan, måste hitta någon annanstans att bo för det här kommer inte att funka. :(

Vad jobbigt! Jag antar att han är för stor för att låta sig bäras? Min äldsta har alltid haft lite problem med vår trappa mellan över- och nedervåningen. Nu är hon snart 14 år och har sämre stadga och balans så jag vågar inte låta henne gå själva, men hon är så pass lätt att jag enkelt bär henne.
 
Ännu en varm och solig dag... :) Idag blir det avtackningslunch för en kollega. Vi är några stycken som ska träffas och äta och så ska kollegan få en present. Jag funderar på att äta lunch hemma och sedan ta efterrätt/kaka på restaurangen istället. Jag tycker nämligen att deras söta utbud är bättre än det salta!
 
Vad jobbigt! Jag antar att han är för stor för att låta sig bäras? Min äldsta har alltid haft lite problem med vår trappa mellan över- och nedervåningen. Nu är hon snart 14 år och har sämre stadga och balans så jag vågar inte låta henne gå själva, men hon är så pass lätt att jag enkelt bär henne.
Nä, jag tror aldrig han skulle tillåta det heller. 30 kg sprattlande hund i två svängda stentrappor flera ggr/dag känns inte som något jag skulle försöka mig på.
 
Det blev lagom i går. Kompisen ville gå vidare men jag tyckte att det räckte efter ställe ett. (Hon kände folk på ställe två så hon kunde fortsätta om hon ville)
Nu sitter jag och väntar på att mackan ska smälta innan jag ska jogga en femma.
Sen ska jag placera mig på altanen hos mina föräldrar och läsa och bara vara.
 
Ska snart bli upphämtad och sen ska vi fortsätta felsöka min lilla bil, efter lagningen igår så har den fått för sig att ösa på rikligt med bensin istället så den blir nästan kvävd av all bensin den öser på. Suck.
 
Det blev hela natten i tält! ⛺🙌🏻
Sonen sov som en klubbad medan jag sovit kanske 2h totalt i upphackas sömn pga armbågar som jävlas och värker + insikten att jag är för gammal för att sova på ett enkelt liggunderlag. 😅 Så nu ska jag klicka hem en uppblåsbart variant och ev också kika på nytt tält. 😀

Ska köra en maskin tvätt och hänga ut, sticka lite och förhoppningsvis få ut lite plantor/frön i landet på em när det är skugga där igen. 🌱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
28 699
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 581
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp