Vad gör vi? Del CXCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och kollar ut och funderar på att gå ut i solen. 1 sekund senare mullrar det till så huset skakar typ, har inte mullrat innan, sen börjar det vräka ner regn, solen skiner fortfarande.. kollar radar med blixt. Då har ett pyttelitet åskväder ploppat upp UR INGENSTANS mitt över min lilla by. Finns ingen åska runtom
 
Jobbar på att ta mig an städning av mitt vardagsrum. Har plockat undan, dammat, dammsugit, diskat, städat badrum, varit till återvinningen och tvättat förutom kläder, handdukar och sängkläder ett av de nya trikåtygerna.

Är nog lite fånigt att dra ut på sista delen av städningen men har två kassar med "ta hand om sen/ vet inte vad jag ska göra med" saker efter tidigare rensning och de råkar stå i rummet och skulle behövas gås igenom. Och det har jag egentligen inte lust med.
 
Grump, mitt hår stod rakt upp när jag vaknade så jag fick tvätta om det. Nu upptäckte jag också en hår tes som är för lång och viker sig åt fel håll. Vet inte vad som hänt men de två senaste gångerna har jag inte varit helt nöjd med hennes klippning. Men orkar inte hitta någon ny. Är otroligt svårt att hitta en bra frisör imo. Särskilt som jag inte klipper mig så ofta.
 
Trädgården ser minst sagt lite halvvild ut... 🤪 Men jag tror ändå att jag skjuter på gräsklippning till en dag i veckan när det ska bli lite svalare!
Min tomt är högst fläckvis klippt. Det har hamnat långt ned på priolistan. Speciellt efter att dödmansgreppet slutat funka. Dvs den går inte att stänga av :meh:

Måste döda den genom att köra på en jättetuva eller jordmyrekulle. Ooooorka.
Så jag ägnar mig åt försummade rabatter och invaderande kvickrot.
Och blundar åt den "biologiska mångfalden på resten av ytan.
Så jag skjuter inte på gräsklippningen. Jag låter bli. :D:D:D
 
Det blev hela natten i tält! ⛺🙌🏻
Sonen sov som en klubbad medan jag sovit kanske 2h totalt i upphackas sömn pga armbågar som jävlas och värker + insikten att jag är för gammal för att sova på ett enkelt liggunderlag. 😅 Så nu ska jag klicka hem en uppblåsbart variant och ev också kika på nytt tält. 😀

Ska köra en maskin tvätt och hänga ut, sticka lite och förhoppningsvis få ut lite plantor/frön i landet på em när det är skugga där igen. 🌱
De ska ha tält med tillbehör på Lidl nästa vecka!
 
Jobbar på att ta mig an städning av mitt vardagsrum. Har plockat undan, dammat, dammsugit, diskat, städat badrum, varit till återvinningen och tvättat förutom kläder, handdukar och sängkläder ett av de nya trikåtygerna.

Är nog lite fånigt att dra ut på sista delen av städningen men har två kassar med "ta hand om sen/ vet inte vad jag ska göra med" saker efter tidigare rensning och de råkar stå i rummet och skulle behövas gås igenom. Och det har jag egentligen inte lust med.

Det fixar du! Maximera flytet!
 
Min tomt är högst fläckvis klippt. Det har hamnat långt ned på priolistan. Speciellt efter att dödmansgreppet slutat funka. Dvs den går inte att stänga av :meh:

Måste döda den genom att köra på en jättetuva eller jordmyrekulle. Ooooorka.
Så jag ägnar mig åt försummade rabatter och invaderande kvickrot.
Och blundar åt den "biologiska mångfalden på resten av ytan.
Så jag skjuter inte på gräsklippningen. Jag låter bli. :D:D:D

Det ar ju typ fortfarande #NoMowMay
https://www.gardenersworld.com/news/no-mow-may-2024/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
28 699
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 876
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 581
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 321

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp