Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@bettysmatte min är från sena 80- eller tidiga 90-talet.
Spelar en trudilutt och finns lampa i. Inte ikopplad pga fullsmockat i uttagen.
Din måste vara betydligt äldre va?

2B55A8E9-A306-4A71-860C-BC546CCDD435.jpeg
 
Har haft som mål att börja skriva på min tenta hela dagen men helt magiskt hittat en massa annat som är viktigt att göra.

 
Väldigt fin oavsett!
Jag tycker sånt är intressant att veta, historian bakom, årtal, material osv.
Lite nördigt jag vet 😅
Jag är lika nördig, så jag förstår..... ;) Alltid lite frustrerande när man inte lyckas hitta infon! Skulle t.ex. gärna veta vilken kyrka det är meningen att det ska likna, men det blir ju lite nål i höstack över det. Närmast till hands skulle vara att tänka att det är någon kyrka i närheten av Tingsryd (där jag köpte kyrkan), men jag kan inte hitta någon som ser ut som min med det där "staketet" uppe på tornet.....
 
Jag har tvättat sängkläder, täcke, madrasskydd och kläder idag. Sängkläderna tvättades senast i torsdags. Ena katten löper så det sker en del "olyckor". Idag var det sängens andra tur och tvättkorgens första.

Nu finns det i alla fall en låda till, så hoppas att hon kan hålla sig till lådorna framöver :)
 
Herregud. Har rört oss till KB. In kommer ett gäng snubbar som snackar bred värmländska. Deras nivå är på en helt annan än alla andras. De bara ”Tjeeeeena brudar, vart ska ni ikväll!?”.
Nu pratar de om att de är från Säffle och undrar om vi vill dra med dom till O’learys.
Nyss sa en snubbe att jag ”är lite charmig och frågade om jag gillar hårdrock”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 541
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp