Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
20231110_101411.jpg


Hemma fran hundpromenad
 
Är dags att fixa något att äta.

Sedan åka och jobba.
Känner mig något stressad över det. 🤔
Ska lämna över en usb till någon. Oklart vem än. Inga konstigheter men känns som att jag måste vara där tidigare än vanligt för att inte missa något. Men samtidigt borde någon sagt något om jag behövde vara där tidigare än vanligt. Är väl en sån dag idag bara.😅
 
Räkna på vad din semester är värd i pengar för dig! Alltså, skulle jag tappa mina 6 extra dagar skulle jag vilja ha rejält mycket högre lön. Jag värderar min ledighet högt! Och etc, vad är det? Jag har till exempel flex och friskvårdstimme som är värt massor om det skulle översättas till pengar. 5000 minst tänker jag!
Idag jobbar jag ju kommunalt vilket är stabilt men inte någon kanon löneutveckling direkt. Dock har jag väldigt flexibelt under min chef med hemmajobb och flex vilket är kanon. Hos konsulten var det olika förmåner som sjuklönstillägg, 5+3 extra semesterdagar, friskvårdsbidrag (har jag redan på 3k i kommunen), möjlighet till förmånsbil... Men jag vet dåligt vad det rent +- ligger på så det känns som att jag behöver räkna på vad det faktiskt ger mig i slutändan. Jag är inte hundra på att ens lämna min nuvarande plats, så det känns som att jag lika gärna kan lägga mig högre i löneförhandlingen eftersom jag inte går under ifall firman säger nej.
 
Allt är blött. Det är fortfarande fullt i ddammen nedanför uthuset. Den är inte dämd efter 1909 men nu är den full och nedanför forsar vattenfallet mäktigt tror att det bara är under metern högt.

De som totalrenoverade här hade lite otur i tänkandet. En del av lönsningarna är inte så.... perfekta. Från hydroforen nere i marken vid den numera uttorkade brunnen drog en vattenledning till källaren. De la ledningen i ett dräneringsrör.

Nu är marken blöt, genomblöt. Och hur funkar ett dräneringsrör? Jo det dränerar vatten till en lägre punkt. Den lägre punkten är rakt ut från en vägg i pannrummet.
Där strilar en cm-tjock vattenstråle rakt ut på golvet. Jag har gjort min sedvanliga vårflodslösning. En plåtränna ner mot golvbrunnen en bit därifrån. Ser varken snyggt ut eller är speciellt funktionellt. Men det rinner inte längs gipsväggen i alla all. Suck Buddelsuck.

Det där är en av punkterna på min drömlista ifall jag vinner nån miljon.... :D:D
 
Hemma. Läkaren jag skulle träffa var sjuk så jag träffade en ST läkare vilket var helt värdelös. Är alltid ute i mycket god tid när jag behöver åka pendel. Så klev på vid Odenplan halv ett (besök 14:00). Sitter i godan ro och de jäkla tåget åker förbi! Och jag hamnar till slut i Tumba. Men roligt. Fick ringa i panik och tala om att jag var försenad och sedan stå och huttra en kvart med alla som också missat att det inte stannat på någon station innan slutstationen.

Nåja, kom inflåsande två minuter över två så allt väl. Nu hemma och ska göra långstekt lammframdel i ugnen med grönsaker och sås. Måste bara ta igen mig lite. Har en dunkande huvudvärk.

Tre små korvar/kluttar i lådan så det går framåt.
 
Smuttar på eftermiddagskaffet och knaprar på en otroligt god butterscotch-kaka :d Jag har haft en himla fin fredag; solen skiner, jag har en ny superfin ylletröja på mig och jag känt mig både duktig och effektiv på jobbet. Ska jobba nån timme till nu och sen är jag hembjuden på middag hos en kompis med instruktionen att medtaga bubbel, chips och en rolig anekdot från veckan så att hon får något att skratta åt :D
 
Min hästs hagkompis har tydligen alltid varit sån som stjäl alla andras mat och är man en rundare modell på ponny är det inte så bra.
Han har dock mött sin överman i min herre. Han ger sig inte på honom fysiskt. Men han ser ju inte direkt snäll ut när han ser till att ponnyn låter bli hans älskade foderhög. Min pålle är nog hästvärldens Gollum. My precious! 😅

giphy.com-media-131szFis2sG4QE-giphy.gif
 
Hörde ljud från köket. Katten var uppe på diskbänken och slet i det plastinpackade lammet. Satte in lammet i den kalla ugnen och sa till katten att hon inte fick göra det. Hon lyssnade ungefär lika mycket som hon brukar och var uppe på bänken snabbare än jag lyfte ner henne. Trots att jag inte har något där.
 
Min hästs hagkompis har tydligen alltid varit sån som stjäl alla andras mat och är man en rundare modell på ponny är det inte så bra.
Han har dock mött sin överman i min herre. Han ger sig inte på honom fysiskt. Men han ser ju inte direkt snäll ut när han ser till att ponnyn låter bli hans älskade foderhög. Min pålle är nog hästvärldens Gollum. My precious! 😅

Visa bifogad fil 131670
Svänger fort det där humöret. Från sötaste i stan till Gollum-drake! 😅
D38084F8-39C4-4CA8-977D-87F73C9392A4.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 352
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
509
· Visningar
25 537
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp