Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit knäckemackor och dricker kaffe.
Fått rolig arbetsuppgift :love:

Inser att min största måttstock på att att ha gått från inga pengar till en mycket mer trygg ekonomi är att jag inte längre försöker skära absolut tunnast möjliga skivor av leverpastejen. Tar den slut så köper jag en ny, liksom.
Spännande förhållningspunkter man har.
 
Dagens huvudnummer är att slutföra (eller i alla fall bli nästan klar) med en utbildning. Målgruppen är myndighetens ledning så det är hyfsat med prestige i att det måste bli bra. Bara två möten inbokade idag. Det ena är redan avklarat och det andra är med en ledningsgrupp som behöver lite stöd och handledning. Hyfsat full dag för att vara en fredag med andra ord.
 
Prover tagna. Kommer hem och noterar att ungdomliga grannen har spårat ut.
Pratade med hen nyss. Hen bara ”jag spelar inte högt, det hörs knappt”! Hen fick dock SKRIKA fram detta för att överrösta musiken 🤣
 
Folk ringer hemtjänstens växel för allt möjligt idag.

Hur rensar jag röret på dammsugaren? - anhörig
Vårdcentralen svarar inte, kan du svara på vad de vill mig? - omsorgstagare
Har du numret till Coop? - omsorgstagare

"Nej, men jag kan googla.." - jag
Visst är det härligt :D

Lite som när jag fick samtalet "Hej vi är på x station i tyskland och vårt tåg verkar vara inställt. På vilken perrong går ersättningståget?" :angel:
 
Fick ett löneförslag som konsult. Är det värt att byta för 4-5k extra plus extra semesterdagar etc? Är lite clueless här 😅
Räkna på vad din semester är värd i pengar för dig! Alltså, skulle jag tappa mina 6 extra dagar skulle jag vilja ha rejält mycket högre lön. Jag värderar min ledighet högt! Och etc, vad är det? Jag har till exempel flex och friskvårdstimme som är värt massor om det skulle översättas till pengar. 5000 minst tänker jag!
 
Mina hjärtan! ❤️
Det större hjärtat ser alltid när jag kommer ut och kommer och hälsar. 😍

IMG_0762.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 352
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 105
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
25 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp