Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välartat måltidssällskap du har, mina drar sig inte för att försöka få sig en smakbit samtidigt som hundarna försöker flytta närmare och stirra ut mig.
Här blir man utstirrad när mackor skall göras. Eller när husse skall göra mackor. Smulan vet att en klick smör hamnar på hans finger. Är inte Queen på plats brukar jag leta på henne och ge henne. Samma med skinkan det brukar ramla ner lite..
 
Tadaa! Blåbärsmuffins i ugnen :d . För en gångs skull blev det precis så många som receptet säger, så jag har stora förhoppningar på dessa! (Jag valde att göra dem stora, typ amerikansk modell. Dels för att jag gillar det när det gäller blåbär, dels för att det är den typen av formar vi har hemma. Och hittills ser de ut att jäsa fint, woho!)
 
Har precis lyssnat på ett väldigt intressant zoom-prat mellan Melvin Sheldrake, mykolog och författare till Ett sammanvävt liv och Sophie Strand, tänkare och författare i mötet mellan ekologi, andlighet och berättande. Väldigt inspirerande och jag funderade på om jag borde postat i vad läser vi-tråden eftersom jag just läst/läser en bok var av de båda. Men det är i rimlighetens namn vad jag gör. Alltså när vi letar efter något går vi i en riktning i taget, medan ett mycel kan gå i alla riktningar samtidigt. Lite som friheten våra tankar har, fast kroppslig. 🍄 🪄 tycker helt enkelt om att tänka tankar jag aldrig tänkt förr och de erbjöd många.

Nu dricker jag en kopp buljong.
 
Kollar på Gilded Age, skriven av Julian Fellowes som också låg bakom Downton Abbey. Den utspelar sig i New Yorks societet i slutet av 1800-talet under USA:s sk gilded age. För de som gillar välspelad och producerad kostymdrama så kan den rekommenderas. Bara lite roligt att när noveu riche frun anländer till sitt nya hem så åker hon i en vagn dragen av två fjordhästar! :love:
 
Kollar på Gilded Age, skriven av Julian Fellowes som också låg bakom Downton Abbey. Den utspelar sig i New Yorks societet i slutet av 1800-talet under USA:s sk gilded age. För de som gillar välspelad och producerad kostymdrama så kan den rekommenderas. Bara lite roligt att när noveu riche frun anländer till sitt nya hem så åker hon i en vagn dragen av två fjordhästar! :love:
Åh, lägger till den på min lista, tack för tips! :D
 
Pustar ut i soffan efter en fullspäckad dag. Morgonträning, psykologbesök, jobb och slutligen middag med makens familj (där två av medlemmarna är 3 år eller yngre = intensivt). Imorgon måste jag in till kontoret vilket känns motigt, men jag får se det som att det blir ännu skönare med helg sen!
 
Haha kollade på Kärlek åt alla med sambon och en av killarna vid speeddejtingen uttryckte att han får använda sina usp:ar (unika säljpoänger) och sambon förstod ju inte först men det gjorde jag när jag nu pluggar personlig försäljning 😁. Lite roligt vid ena räkneuppgiften med omräkningstal för priser där jag har rätt och facit fel 😄.
 
Efter sysslorna hemma och en sväng i stan för att hämta matvarorna tänkte jag motionera pållan avsuttet då det skulle regna sisådär 10 mm idag. Ehh som många gånger förr har ju meteorologerna som vanligt rejält fel då det säkert kommit det dubbla vid stallet. Minst! Så idag var min häst sådär grinig som hon bara är när regnet inte har nån jäkla hejd så det fick bli vilodag 😅. På vägen in till lite sent lunchhö slängde hon sig när ena fölet for fram från ingenstans medan hagkompisen typ "eh vad är vi rädda för?!?" 😂. Hemma var det inte så tokigt med soppa till middag; menä sambon tyckte bättre om pannkakorna och japp bananpaj med lite grädde var mumsigt det med 😋. Himla skönt att krypa ner I sängen och läsa redan lite efter 21😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 351
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 104
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
498
· Visningar
25 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp