Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu utforskat tvättstugan i huset. Jättestor var den! Men jag har ingen aning om hur man doserar flytande tvättmedel och använde säkert för lite :p (jo, jag läste på förpackningen, men jag hade inget bra att mäta med)

Egna tvättmaskinen börjar kännas ok att använda nu också och jag härjar runt massor för att få ordning på saker hemma. När sambon kommer hem ska vi ordna sovrummet, just nu står hans nya säng i hallen eftersom vi inte orkade ordna med den igår. Kaos överallt. Vi skulle behövt en gemensam ledig vecka till flytt. Inte att jag jobbar mån-sön en vecka :cautious:

Men men. Det går ju framåt, även om det går långsamt.
 
Megara kommer alltid till dörren och hälsar och gillar sedan att rulla i soffan och visa upp sig. Främlingar får inte klappa men hon ska vara huvudkatten 😸
@athena_arabians & @Krålus

Nar jag avlade pa Siameser hade jag en "mamma katt" som var lite egen. Hon var ett verkligt "kontrollfreak". Hon var alltid framme och holl sig precis sa langt bort att ingen kunde rora henne, men satte sig garna pa troskeln av ett rum och "attack skrek" om nagon forsokte ga in i eller ut ur rummet. Ibland satt hon bara en bit bort och stirrade pa dem med stor svans och attack skrek. Hogt.

Utom min faster som var livradd for katter. Nar Faster Emmy kom och halsade pa sa spann hon och cirklade runt hennes fotter, och sa fort Faster Emmy satt sig ner hoppade hon upp i knaet pa henne. Faster Emmy var absolut petrified av skrack.:rofl:
 
Läser lagar, förordningar och föreskrifter.
#livingthedream #workingforthestaten

Blir utbildad i dussintals stundtals helt motstridiga lagstiftningar och regelsystem.
#workingfortheprivatecorp

Ibland är det rätt trevligt att ha en juristfirma inblandad :angel:

#workingfortheprivatecorp
Försöker sitta på händerna för att inte dra iväg alldeles för snabbt med mina arbetsuppgifter, så att jag måste vänta på alla andra, så att jag slipper sitta sysslolös i hundra år innan alla andra kan komma ikapp så jag kan fortsätta... och läser förordningar. :cautious:

#workingwaytoofastformeandothers #workingforthestaten
 
Nu har bilen lämnat gården och istället står en liten tvålkopp på infarten. Ingen större fara eftersom vi återförenas på måndag. Min kära bil ska ta avkomma och sambo till Norge till extrasyster. Och mitt "barnbarn"
Min bil är bättre att köra och drar minimalt med bränsle.

Istället landade det en stationär dator i hallen:eek:
Den jag har är på upphällningen. Spotify funkar inte, antivirusprogrammet funkar inte. Den är för gammal. Win 7 :rofl:
Det vet både avkomma och sambo. Så jag fick en beg i present. Återstår att se om jag kan koppla in min ännu äldre skärm. Annars står skärminköp på agendan nästa gång det kommer pengar :)
 
Nu har bilen lämnat gården och istället står en liten tvålkopp på infarten. Ingen större fara eftersom vi återförenas på måndag. Min kära bil ska ta avkomma och sambo till Norge till extrasyster. Och mitt "barnbarn"
Min bil är bättre att köra och drar minimalt med bränsle.

Istället landade det en stationär dator i hallen:eek:
Den jag har är på upphällningen. Spotify funkar inte, antivirusprogrammet funkar inte. Den är för gammal. Win 7 :rofl:
Det vet både avkomma och sambo. Så jag fick en beg i present. Återstår att se om jag kan koppla in min ännu äldre skärm. Annars står skärminköp på agendan nästa gång det kommer pengar :)
Om datorn bara har hdmi och skärmen har vga finns det billiga adaptrar annars :)
Men det är så klart roligare med uppgraderad skärm kanske.
 
Ätit lunch. Oinspirerat men mättande; kycklingsoppa, min go-to.

Glad över väldigt snabb återkoppling från försäkringskassan om min nya ansökan om merkostnadsersättning. Sist tog det tre månader innan de ringde upp (vilket jag visste om), nu två dagar. :up:

Jag har i övrigt eldat och läst bok (väldigt glad att palla läsa!) och kollat på söthästarna utanför fönstret.
 
Har nu spenderat löjligt lång tid med att göra rent höstlöv och sedan lagt dem för att torka lite :rofl:
20231109_163307.jpg


Jag ska vara lite kreativ med dem sedan. Blir slutresultatet bra får ni se bild på det med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 350
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 103
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
493
· Visningar
24 944
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp