Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har småont i halsen men tror det beror på den dåliga luften i klassrummet.
När man har teoretiska ämnen från 8:20-14:40 så sliter det på rösten.
 
Jag är admin i en lokal hästgrupp och får notiser när det kommer nya medlemmar. Igår dök det till min förvåning upp namnet av en "världsstjärna" i en av hästsporterna. En bedragare tänkte jag direkt! Efter noggrant snokande verkar det vara äkta dock. Vilket gjorde det oerhört märkligt. Vad gör en fransktalande mästare i en svensk hästgrupp, som dessutom är ytterst lokal i norra delen av Sverige? Dagens fråga 😅
 
Tvättstugefunderingar:
Blir människor verkligen arga över kvarglömt torktumlarludd? Om så, vad är det med luddet som är så förargelseväckande? Vilka är dessa människor? Eller är den luddilskna grannen en karikatyr över rent allmänt skav mellan trångbodda?
Jag brukar bara konstatera: jaha, det är inte rensat. Sen tar jag bort det själv.
Förväntar mig alltså alltid att det är ludd kvar.
 
Ska röntgas imorgon igen. Intressant information gällande det :angel:
Visa bifogad fil 126813
En gång i Gränsbevakarna så larmade personalens mätare för radioaktivitet och det blev väldigt oroligt, de letade efter nån bomb (typ) men så märkte de att varje gång en kvinna kom närmare så reagerade mätarna så de pratade med henne och hon hade gjort en undersökning (dagen innan?) och var därför radioaktiv.
 
Nyduschad i soffhörnan... :) Har stått en timme ungefär och kittat och grundat mitt ena gamla fönster. Med dessa små vindsfönster funkar det bra att stå vid köksön. Det är riktigt roligt - och bekvämt - att stå där och pyssla lite... :) Har bäddat rent i sängen och ser fram emot att krypa ner i den om en och en halv timme ungefär!
 
Spännande! Det är så roligt att skjuta, jag skulle absolut kunna överväga att börja skjuta pistol som hobby eller likande! Är dock inte intresserad av att jaga, bara skjuta :angel:
Go for it! Jag har förmånen att få skjuta både pistol och gevär, pistol genom sambon och nu gevär via min jägarexamen. Lika roligt båda två! 😃

Vill man bara skjuta så tror jag enklaste vägen att gå genom en sportskytteklubb, förbered dig bara på en mycket dyr (men oerhört rolig) hobby. :angel:
 
Go for it! Jag har förmånen att få skjuta både pistol och gevär, pistol genom sambon och nu gevär via min jägarexamen. Lika roligt båda två! 😃

Vill man bara skjuta så tror jag enklaste vägen att gå genom en sportskytteklubb, förbered dig bara på en mycket dyr (men oerhört rolig) hobby. :angel:
Jag har provat skjuta med pistol, det är löjligt kul! Dock trist att det tydligen är dyrt 🤭
 
Satt mig i soffan. Klart med allt. Tänt ljus och en brasa och bara försöker njuta av stunden.
Hundarna ligger bredvid mig i soffan. Vet inte hur jag hade klarat mig utan dom ❤️
20230829_222013.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp