Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske dum fråga, men vad menas med korkindex? :D
Det är dagskursen på hur mycket kork istället för hjärna som används under dagen på ett företag för att fatta beslut och diskutera saker.

Kork är när man antingen saknar kompetens fast man låtsas som att man måste ha rätt, eller bara är helt fel ute och ingen säger ifrån, eller när man istället för företagets och alla kollegors bästa sätter sig själv eller sin egen vilja först.

Emellanåt bidrar undertecknad också med korknivåhöjningar och det jag önskar allra mest då att någon säger det rakt ut.

Lite korknivå emellanåt tror jag gör viss nytta, men om stor andel av dagarna blir som att leva i en Kafkaroman så måste en förändring till.
 
Nu är Jupiter under Venus.

IMG_20230302_184724.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp