Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte alls spännande. Räddningstjänst som räddningstjänstSka åka till annan Räddningstjänst idag. Spännande
Jo det borde vara det...Inte alls spännande. Räddningstjänst som räddningstjänst
Vykort kan man sälja på tradera. Eller ge till en secondhandaffär. Finns fortfarande folk som samlar och använder vykort.Jag dinosauriestädar.
Inte dödstädar, det vore för drastiskt.
Men jag grävde lite djupare i en låda och hittade en relativt stor samling fina vykort. Ingen frisk människa skickar väl vykort nu för tiden? I alla fall inte jag. Så de åkte i returen.
Så nu har jag börjat titta mig omkring och försöka se vad som är hopplöst ute och oanvändbart.
Spårspring - Obehöriga i spåret (idioter)Nu är det någon idiot på spåret igen vilket gör att jag sitter på stillastående pendel.
Alltså är det verkligen så här ofta idioter är på spåret? Tar det verkligen över en timme att plocka bort personer? Eller är det kodord för annat...
Har chefer någon koefficient i indexuträkningenEn kvalificerad uppskattning är att det är antalet korkade kolleger dividerat med antalet kloka dito. Då får man ett nyckeltal uttryckt i procent hur stort korkindex man har i organisationen.
Jag tänker att det beror på arbetsuppgifter och belastning? Jag arbetade ibland 18-21 h i sträck på krogen. Vi hade få pauser och åt när vi hade möjlighet. Visst var jag fysiskt trött och orkade inte med flera pass på taken eftersom jag behövde återhämtning. Men när jag var ledig, var jag ledig liksom.Lite nyfiken på hur ett 8,5 timmar (minus lunch?) arbetspass kan anses vara långt?