Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Riktigt skön massage, så jag ska nog boka igen snart. Ovant med en massös som inte pratade öht, mer än ”lägg dig på mage här” och ”klart!”. Men det funkar för mig.

Nu vet jag inte vad jag ska göra… Det finns plötsligt för mycket tid i mitt liv (det kommer jag ångra att jag sa om några dagar).
 
Så nöjd med medarbetarsamtalet!
Mamma bjöd på god sallad till lunch.
Nu har jag varit iväg på spinning där jag skulle köra lite lagom då kroppen har känts lite tråkig på slutet men i stället blev det ett av årets hårdaste motionspass.😅
B438DE53-6879-4D52-A28A-C0C1BB7EFC6B.jpeg
 
Jag dinosauriestädar.
Inte dödstädar, det vore för drastiskt.

Men jag grävde lite djupare i en låda och hittade en relativt stor samling fina vykort. Ingen frisk människa skickar väl vykort nu för tiden? I alla fall inte jag. Så de åkte i returen.

Så nu har jag börjat titta mig omkring och försöka se vad som är hopplöst ute och oanvändbart. :D
 
Jahaja.

Är helt lycklig med livet.
Partner jag älskar och kan se resten av livet med, jobb på g som verkar perfekt, vänner, ridning, ja… livet.
Ska man gå till psykolog nu och reda ut att man FÅR må såhär bra.
(Och reda ut allt gammalt som bubblar upp nu när man faktiskt kan slappna av i nuet :cautious: )
 
Har lite lätt ångest, men det är mest pga sån där "vet vad man har men inte vad man får"-situation. Mycket som verkar vara på G att ändras nu på alla plan i livet, och det är läskigt även om det lär bli till det bättre.

Har idag varit ute på fantastisk långpromenad med hundarna, åkt med partnern och handlat rejält med hundmat och sedan slappat i soffan med en Ben & Jerry. Nu ska jag dricka te och försöka slappna av.
 
Jag dinosauriestädar.
Inte dödstädar, det vore för drastiskt.

Men jag grävde lite djupare i en låda och hittade en relativt stor samling fina vykort. Ingen frisk människa skickar väl vykort nu för tiden? I alla fall inte jag. Så de åkte i returen.

Så nu har jag börjat titta mig omkring och försöka se vad som är hopplöst ute och oanvändbart. :D
O_o Vykort kan man sälja på tradera. Eller ge till en secondhandaffär. Finns fortfarande folk som samlar och använder vykort.
 
Nu är det någon idiot på spåret igen vilket gör att jag sitter på stillastående pendel.
Alltså är det verkligen så här ofta idioter är på spåret? Tar det verkligen över en timme att plocka bort personer? Eller är det kodord för annat... 🤔
Spårspring - Obehöriga i spåret (idioter)

Olyckshändelse/Tillbud eller nått så kan snarare va ihopplock 😬 oftast försöker dölja så bäst dom kan från allmänheten.

Edit: Ska tilläggas läste nånstans vart spårspring idag på södra delen av pendeln, minns dock inte om var för- eller eftermiddag.
 
Tittar lite på tv. Funderar på om jag ev ska spela någon timme sen. Skulle behöva packa en övernattningsväska också men kan lika gärna göra det imorgon då jag inte behöver åka och jobba förren efter lunch, så finns gott om tid då. Ska sova över på arbetsorten och jobba även på lördag.
 
Inte ens honkatten verkade nöjd med att lämna kattbädden redan klockan 4 i morse 😆 men så söt med framtassarna över kanten på kattbädden framför sig 🥰. Jag hade inte behövt gå upp så himla tidigt men var lika bäst för att inte råka försova mig till jobbpasset och så hann jag ju baka en omgång brysselkex som sambon gärna ville ha till födelsedagen idag 🥰. Efter jobbet for jag till stallet och fixade och sedan födelsedagsmiddag; älsklingen hade önskat plankstek och god cider till middag och lite kakor; brysselkex som jag bakade I morse som sagt och morotskaka men det fick bli Hägges goda, gott gott 😋. Nu soooova!
 
Lite nyfiken på hur ett 8,5 timmar (minus lunch?) arbetspass kan anses vara långt? :D
Jag tänker att det beror på arbetsuppgifter och belastning? Jag arbetade ibland 18-21 h i sträck på krogen. Vi hade få pauser och åt när vi hade möjlighet. Visst var jag fysiskt trött och orkade inte med flera pass på taken eftersom jag behövde återhämtning. Men när jag var ledig, var jag ledig liksom.

Nu undervisar jag elever i särskilt behov av stöd. 4 h med konstant närvarande, utan möjlighet att dricka kaffe eller kissa kan kännas som en evighet..
Jag gillar verkligen mina elever, men vissa dagar sätter man helt sina basala behov åt sidan, såsom lunch, paus, toalett och kanske en kaffe. (Dricker alltid kaffe på väg mellan 2 platser).
Och jag är absolut inte ledig när jag kommer hem. Har oftast massvis med jobb kvar.
 
Har tittat vidare på You. Vet inte om jag ska se mer, det blev lite för jobbiga teman. Tycker nog bättre om när psykopaten är en kvinna med en fantastisk garderob som i Killing Eve än en sån här realistisk man med oinspirerande klädstil.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp