Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på tillsynsbesök idag. En förskola där både ledning och personal svarade likadant på våra frågor. Stämningen i personalgruppen var varm och god. Och de framhävde flera gånger att de var där för barnens skull.

Fanns absolut inget vi såg som behövde förbättrar eller ändras. Fantastiskt med så engagerad verksamhet. Gick därifrån glad och upprymd. :love:

Men sen däckade jag totalt hemma. Det blev ingen hundpromenad, bara lite lek på tomten. Få ta igen det imorgon.

Imorgon ska jag koka många liter soppa till en vernissage i lokala konstföreningen. Kul att ändå bidra när jag inte orkar så mycket. Får hjälp med att transportera soppan. Orkar nog inte ensam bära den till bilen.
 
Kom precis hem från lägenhetsstäd. Väckte lite uppståendelse när jag passade på att kila in på Sainsburys på vägen hem och helt sonika parkerade Henry-dammsugaren utanför butiken och sedan inte orkade bära honom utan promenerade längsmed gatan. En lokal taixchaffuör stannade och undrade var jag hade hunden. 😅
Nu ska jag ta ut min riktiga promenadkompis på en kissrunda sedan äta något. Typ vitlöksbröd.
 
Stack iväg till stallet efter lunch för att ta vara på dagsljuset; blev en halvtimmes körtur i den krispiga luften med min härliga häst 🥰 . Pigg häst som låg på ordentligt i trav och även ville galoppera lite granna 😁, härligt! 😍. Hemma igen efter stallet slängde jag ihop lasagne till middag och så soffhäng med älsklingen till Bonde och Kärlek åt alla 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp