Vad gör vi? Del CLXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså man borde nästan skriva en bok om alla dumma saker man gråter för när man har pms.
Just nu: för att mamma hade lagt fram en handduk till mig så jag kunde duscha hos henne. 🙈 :D
Men alltså det är så fint! Hade ju hur enkelt som helst kunnat plocka fram själv men hon tänkte på mig juuu 😭:D
 
Min pappa var och köpte en väska i present till en släkting. Nu ville släktingen byta väskan och det gick tydligen inte att få tillbaks pengarna annat än om pappa åkte dit iom hans betalkort.
Så när han kommer dit rusade en stressad, äldre dam runt där inne och hinner inte hjälpa folk.
Sen när hon äntlige har tid med pappa frågar hon: "Vad vill du ha?". Han spänner ögonen henne och säger "Pengarna!". Hon fattade inte skämtet och såg lite skraj ut, han är ändå en rätt lång snubbe och hon var liten. Han fick snabbt rädda situationen så inte damen fick hjärtattack och trodde han skulle råna henne. :laugh:
De kom igång och pratade och pappa frågade om hennes dialekt, var hon kom ifrån. Tydligen ingen som någonsin hört att hon hade lite finsk brytning då hon lämnade finland för många, många år sedan. Han sa ngt om att han undrade om det var finskt eller högt upp i Sverige och berättade att han var från en liten by i Norr.
Visar sig sen att den här kvinnans mormor hade varit finskt krigsbarn i just den byn. "Hos hon som hade postkontoret/telefonväxeln". Det var pappas mormor.
Hur stora är oddsen att just de möts inne på Östermalm liksom?:eek:
 
Överlevt dagen nu två dagar där jag behöver kliva upp mellan 04.30-05.00 tur det finns kaffe 😅 Ska strax gå och lägga mig.
Men myst med katterna här hemma hela eftermiddagen, behövdes ♥️
IMG_20221116_190232.webp
 
Ligger på elfilten och tittar på Hela Sverige Bakar - förra veckans brödavsnitt.

Imorgon är det planeringsdag. Jag föredrar alltid att få jobba med "mina" barn istället. Men det kan nog vara bra att ryggen får vila lite imorgon från det vanliga (upp och ner från golvet, lyft man inte borde göra, sitta på små stolar, osv).... :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·
Samhälle Tänkte att det här är för viktigt för att bakas in i Svensk politiktråden. Vi har ju en del som arbetar inom vården här på buke. Är ni...
2
Svar
28
· Visningar
2 175
Senast: Bison
·
Mat Tänkte ut och plocka blåbär imorgon och tänkte baka paj. Ska bjuda och en person äter dessvärre inte gluten så de sorter jag brukar göra...
Svar
1
· Visningar
208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp