Vad gör vi? Del CLXIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Tjoho ett projekt fÀrdigt! Det gick ju riktigt snabbt nÀr jag vÀl satte igÄng. KlÀnning till systerdottern fÀrdigsydd med en hel mÄnad tillgodo. Hon ska fÄ den i födelsedagspresent i slutet av november.
KÀnns bra. Hoppas bara storleken blev rÀtt, tycker det Àr sÄ svÄrt nÀr storlekarna anges i Älder istÀllet för cl.

Nu, tillbaka till stickningen. Tror jag. Eller nÄgot annat. Sy nÄgot mer kanske?
 
Jag tror att vÄr chaufför hade behövt öronproppar.
Vi har nu vilda diskussioner och har avhandlat en rad mkt oklara Ă€mnen 😅

TÀnkt samma X antal resor till och frÄn fest. Bland annat en tidig morgon pÄ vÀg hem frÄn random fjÀllstuga och alla sitter och halvsover tills vÀnnen glatt utbrister:

”Vi hade analsex!”

..och jag ÀndÄ var nykter nog för att nÀstan hoppa ur taxin i farten. Ber alla taxichaufförer överallt om ursÀkt Ä mina vÀnners vÀgnar.
 
Pizzerian fick stÄ för lunchen idag.
444413EC-B871-4D1F-A5C0-1B845261EDFF.webp
 
Vad skriver du om för Àmne?
Tror att det lutar mest mot Bioteknik, kanske lite Biologi ocksÄ. Jag ska undersöka hur E. coli bakterier reagerar pÄ olika livsmedel. SÄ jag kommer att odla E. coli pÄ petri dishes och sedan lÀgga in livsmedel dÀr i för att se hur bakterierna reagerar. LÀste att det finns "antibiotic foods" och "probiotic foods", sÄ jag har valt tvÄ av varje + sockerlösning :)

Planen Àr att jag ska kolla efter ca 24h om det finns en s.k kill zone (alltsÄ dÀr inget kunnat vÀxa) och i sÄ fall hur stor den Àr. Eller om bakterierna istÀllet vuxit extra mycket.

(UrsÀkta svengelskan :o Jag gör ju mitt gymnasiearbete helt pÄ engelska sÄ jag vet inte riktigt vad saker heter pÄ svenska :bag:)
 
Vi har varit ute i ösregn (och lite Äska) och tömt poolen pÄ lite vatten, hÄvat upp massa löv ur densamma och lagt pÄ frigolit. Inte mycket kvar av vinterstÀngningen alltsÄ.:up: Utemöblerna har fÄtt komma in under tak och vi har samlat upp lite löv frÄn altanen.

Nu Ă€r frĂ„gan om vi ska baka kanelbullar? đŸ€”
 
Vi har varit ute i ösregn (och lite Äska) och tömt poolen pÄ lite vatten, hÄvat upp massa löv ur densamma och lagt pÄ frigolit. Inte mycket kvar av vinterstÀngningen alltsÄ.:up: Utemöblerna har fÄtt komma in under tak och vi har samlat upp lite löv frÄn altanen.

Nu Ă€r frĂ„gan om vi ska baka kanelbullar? đŸ€”

Åska?! O_o
 
Den har jag inte riktigt vĂ„gat mig pĂ„ Ă€n, men jag jobbar mig uppĂ„t! 😁 Jag kör KBT mot tanniner sĂ„ en dag kanske jag lyckas uppskatta Ă€ven Chateau Musar 😃

Det blev detta, sĂ„ nu saknas bara maten. @Mineur tipps om fĂ€rdig fylld pasta lĂ€t lockande, det Ă€r smarrigt đŸ€€
Det dÀr gillar jag skarpt! RÄkade bestÀlla en lÄda frÄn vivino.. :angel:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen sÀng i fÀltkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 385
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 325
Senast: Liten
·
Tjatter Jag har bestÀllt ett mjukisdjur som kallas kÀrleksuttern. Det Àr alltsÄ ett mjukisdjur för vuxna som sover dÄligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 746
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Guldfasanerna

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp