Vart ska ni bo under tiden?Yes! Så vi flyttar ut i slutet av november och in i huset i slutet av januari.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart ska ni bo under tiden?Yes! Så vi flyttar ut i slutet av november och in i huset i slutet av januari.
Firade min födelsedag med att vara på Loka och ha möte igår.
Sen käkade jag och sonen mat och sen gick jag och la mig.
Väldigt lugn dag alltså.
Idag ska jag tvätta och städa.
Ja… herregud. En gång när jag pratade om min autism som en funktionsnedsättning valde en person, som vad jag vet inte har någon funktionsnedsättning och därmed inte har tolkningsföreträde i frågan, att rätta mig. Han sa "fast autism är inte en funktionsnedsättning, det är en funntionsvariation". När jag förklarade varför jag säger funktionsnedsättning så drog han igång en förklaring om att autism-hjärnan VS NT-hjärnan* fungerar som olika operativsystem, inget av dem är fel, de är bara olika varianter av varandra. Och när jag sa att andra med funktionsnedsättning är fria att använda ordet funktionsvariation om de vill, men att JAG kommer tala om min funktionsnedsättning som just en funktionsnedsättning… så blev han sur.Ja. Men oftast är det så att man rättar folk som skriver funktionsnedsättning. Som att det vore fel att skriva det.
Har mjölksyra i armarna men nu är moussakan buren till destination avfärd
Jag har varit med om precis samma.Ja… herregud. En gång när jag pratade om min autism som en funktionsnedsättning valde en person, som vad jag vet inte har någon funktionsnedsättning och därmed inte har tolkningsföreträde i frågan, att rätta mig. Han sa "fast autism är inte en funktionsnedsättning, det är en funntionsvariation". När jag förklarade varför jag säger funktionsnedsättning så drog han igång en förklaring om att autism-hjärnan VS NT-hjärnan* fungerar som olika operativsystem, inget av dem är fel, de är bara olika varianter av varandra. Och när jag sa att andra med funktionsnedsättning är fria att använda ordet funktionsvariation om de vill, men att JAG kommer tala om min funktionsnedsättning som just en funktionsnedsättning… så blev han sur.
Det är länge sedan nu, men det stör mig fortfarande! Att en person, som inte har tolkningsföreträde, tar sig friheten att rätta mig och tala om för mig hur jag ska tala om min funktionsnedsättning. Nej, bara nej!
NT = neurotypisk, en person utan NPF.