Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min favoritsnabbmat när jag är ensam (eh, utom nudlar och havregrynsgröt då :p) är att köpa färdig ravioli (dock EJ sådan på burk haha) och göra en snabb sås till. När jag var ensam i veckan körde jag svampravioli med salviasmör, vitlök och parmesan, det satt som en smäck! Råkar även passa väldigt bra till rödvin :d

Åh, jag åt färsk pasta igår :d mezzeluna fylld med parmesan och tryffel. Det är verkligen så himla god snabbmat, jag hade bara på lite pesto, parmiggiano och gjorde en tomatsallad till.
 
Jag sitter fortfarande med min forsta kopp kaffe for dagen. Da jag var ledig i gar ocksa var jag ivag och kopte en ny iphone 14 ... da jag slagit sonder min 11 till oigenkanlighet :cautious: och jag kan ocksa meddela att det inte alls var latt, och att det hade varit battre att byta in den nar den var hel och fin sa jag hade fatt lite pengar for den ocksa. 🙄

Men, men ... trots utlagget ar jag mycket nojd ... Det var en av de mest avslappnade dagarna pa mycket, mycket lange. Jag gick runt en lang stund i shopping centret och bara tittade in i affarer och checkade vad de hade (och nu finns det en jacka jag "covet", men da jag har jack-fobi och formodligen har atminstone 8-10 bra vinterjackor redan ar det inte helt sjalvklart att bara kopa den for att man gillar den🙈 forst maste man langta ett tag. Eller nat.😶)

I dag ar det uppbokat igen, forst kommer en kille som ska ge pris pa nytt staket, sedan ska jag kika igenom RV:n for att hitta igen en host jacka jag inte kan hitta :angel: och sedan ska jag traffa en kompis, men nagonstans dar emellan behover jag stryka en storre mangd blusar ocksa.
 
Åh, jag åt färsk pasta igår :d mezzeluna fylld med parmesan och tryffel. Det är verkligen så himla god snabbmat, jag hade bara på lite pesto, parmiggiano och gjorde en tomatsallad till.
Ja alltså nu ligger jag här och blir sugen på både det och rödvin, och det finns en portion kvar i kylen sen i torsdags... Undrar om grannarna har något emot att jag både ätit middag nr 1 och druckit lite vin innan jag kommer till dem? :angel:
 
Då röstar jag absolut för ett trevligt vin och hämtmat! :up:

Fast Ch Musar är nog inte riktigt din grej... det går inte att beskriva det som "josigt" :angel: det är mer av en käftsmäll! :rofl:
Den har jag inte riktigt vågat mig på än, men jag jobbar mig uppåt! 😁 Jag kör KBT mot tanniner så en dag kanske jag lyckas uppskatta även Chateau Musar 😃

Det blev detta, så nu saknas bara maten. @Mineur tipps om färdig fylld pasta lät lockande, det är smarrigt 🤤
 

Bifogade filer

  • FB6A01A6-7A62-4C2E-900C-67CEB868ADB1.webp
    FB6A01A6-7A62-4C2E-900C-67CEB868ADB1.webp
    126,9 KB · Visningar: 9
Jag har tydligen en ångest-dag idag, vilket (för mig) betyder att minsta lilla får ångesten att skjuta i höjden samtidigt som jag bara vill gråta. Yey, eller något.

Men jag och mamma håller iallafall på att göra sushi nu. Jag ÄLSKAR sushi, så det ska bli gott :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 334
· Visningar
37 096
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp