Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått en insikt i hur lång tid det tar att steka sju auberginer 😅
Och nej detta har inget att göra med ovanstående:

BB495D99-2D62-46C0-8F88-C4AA839D1D5F.webp
 
De är han som drar igång allt , 90 %av tiden han är hos oss på dagarna är jag i en helt annan lokal ... Sen är det inte varje hellre jag hör detta här hellre från han .

Sen är de bara snusk snack från hans sida . När man får höra från han eller hur visst kan man göra så med tjejen , de har jag fått höra från vänner, de är ok att leka med känslor

Så vi mobbar inte

Du är välkommen till oss och motverka problemet om du ser de som ett stort problem


Vi tillrättavisar han med , vad som är rätt fel . Tillrättavisar han när där är praktikanter

Men alltså ursäkta måste fråga. Denna person har alltså en IF går på daglig verksamhet hos er? Låter som en mkt olämplig ”jargong” för en DV
 
Jag arbetar med barn i åk 4-8 (med funktionsVARIATIONER som speciallärare.) Inte med vuxna människor som inte kan bete sig.
Tänk om jag hade sagt så till någon av mina elever? "Var inte så grå och ta inte livet på så stort allvar?"

Håller med dig i allt. Förutom att det inte heter variation.

Här kan du läsa mer varför funkisrörelsen tycker att ordet variation är en problematiskt term

https://arbetet.se/2022/05/17/ordet-funktionsvariation-doljer-orattvisan/
 
När jag kom till stallet mötte jag stallkompisens barnbarns kompis på stallets fina nordsvensk och det första barnet utbrast när hon såg mig var om hon inte kunde få rida min jättefina häst ?!? 😄🥰. Hon fick skritta en stund på ridbanan vilket barnet blev överlycklig för och så skrittade vi ut en kort sväng runt sommarhagen; och stona for ju i full galopp förbi oss och pållan blev explosiv i skritten jag lyckades hålla henne I 😅, härliga häst 😍. Häst uppskattade ju inte att jag stannade för att ta en öronbild i "lövhavet" men självklart på väg ut till hagen när man får stanna och beta 😆🥰. Innan sambon kom hem så vi skulle laga middag hann jag koka äppelmos som jag sedan fryste in 😋.
 
HATAR funktionsvariation. Den termen känns så oerhört nedvärderande. (För mig som har funktionsnedsättning).

Det verkar vara den generella åsikten för de som omnämns. Men ganska vanligt att speciellt politiker och tjänstemän använder variation, säkert i ett gott syfte iofs även om det ”slår fel”
 
Finns många olika åsikter om vad det bör kallas och olika perspektiv på varför.

Personligen tycker jag att ”funkisrörelsens” åsikt väger tyngst :)

Men du har rätt i att ord och begrepp är ju sällan statiska, så är det ju. Det är inte så länge sen det hette ”utvecklingsstörd”. Nu byter särskolan namn till ”anpassad skolgång” osv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 217
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp