Vad har du för form? En hink?!Jag tror verkligen att moussakan blev lyckad! Bara 6,4 kilo väger den!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad har du för form? En hink?!Jag tror verkligen att moussakan blev lyckad! Bara 6,4 kilo väger den!
Vad har du för form? En hink?!
Det jag försöker få fram är att det finns många olika åsikter även där, och människor som inte anser sig vara del av någon rörelse.Personligen tycker jag att ”funkisrörelsens” åsikt väger tyngst
Fast nu väger funkisrörelser och socialstyrelsens termbank tyngst.Finns många olika åsikter om vad det bör kallas och olika perspektiv på varför.
Är jag superotydlig ikväll? Jag menar att det för mig blir väldigt fel när någon på ett forum säger att ”det heter funktionsnedsättning” när jag vet flera människor som vill kalla sina funktionsvariationer för funktionsvariationer. OCH jag vet flera som vill kalla sina funktionsnedsättningar för funktionsnedsättningar. Många personer ingår inte i någon ’rörelse’, de existerar i sina kroppar.Fast nu väger funkisrörelser och socialstyrelsens termbank tyngst.
Fast nej! Terminologin som används av vård och omsorg är den som socialstyrelsen har i sin termbank, det är således ganska viktigt att utgå ifrån den. Sveriges funktionshinderspolitik utgår ju också ifrån skillnaden på funktionshinder som en funktionsnedsatt person kan uppleva i relation till sin omgivning - jämfört med funktionsnedsättning som beskriver själva nedsättningen. Det är viktigt att hålla reda på begreppen för att fortsätta tillgänglighetsanpassa och att personer ska få den hjälp de har rätt till. Inte maskera det.Är jag superotydlig ikväll? Jag menar att det för mig blir väldigt fel när någon på ett forum säger att ”det heter funktionsnedsättning” när jag vet flera människor som vill kalla sina funktionsvariationer för funktionsvariationer. OCH jag vet flera som vill kalla sina funktionsnedsättningar för funktionsnedsättningar. Många personer ingår inte i någon ’rörelse’, de existerar i sina kroppar.
Det är en stor och pågående diskussion, och i slutändan vän ändå individens önskemål som väger tyngst.
Men pmsen kan dra åt skogen! Jag gjorde chokladbollar. Jag kastar chokladbollar på den!! Fånga en du med om du vill haPmsen hälsar på. Är helt förtvivlat ledsen. Inget jag gör får det att försvinna.
Vill mest upphöra att existera.
Tills det övergår till "volymer", då finns det inte förmildrande omständigheter till ordvalet.Det verkar vara den generella åsikten för de som omnämns. Men ganska vanligt att speciellt politiker och tjänstemän använder variation, säkert i ett gott syfte iofs även om det ”slår fel”
Fått en insikt i hur lång tid det tar att steka sju auberginer
Och nej detta har inget att göra med ovanstående:
Visa bifogad fil 103094
Haha men på dig! satt precis och kämpade med tårar men det här fick mig att skrattaMen pmsen kan dra åt skogen! Jag gjorde chokladbollar. Jag kastar chokladbollar på den!! Fånga en du med om du vill ha
Men toppen!Haha men på dig! satt precis och kämpade med tårar men det här fick mig att skratta
Dottern har packat kläder till imorgon och ska strax lägga sig.
Jag ska kolla på Doobidoo
Pmsen hälsar på. Är helt förtvivlat ledsen. Inget jag gör får det att försvinna.
Vill mest upphöra att existera.
funtionsvolym? På riktigt? Hur skulle det ens användas?Tills det övergår till "volymer", då finns det inte förmildrande omständigheter till ordvalet.
Mer som i "volymer av" personer med funktionsnedsättning. Avhumaniserande ordval som politiker ibland inte drar sig för.funtionsvolym? På riktigt? Hur skulle det ens användas?
Låter som eventuellt användbart som det där värdet vården frågar efter med ”om din hälsa, funktion och välmående innan du blev sjuk var 100, vad skulle du säga att den är idag?”
Jag hoppas jag missförstod.
Vaddå fast nej? Vi verkar ju diskutera päron och äpplen. Du diskuterar en väldigt specifik kontext medan jag blev väldigt provocerad av att @tornblomma tog sig friheten att bestämma åt alla ”vad det heter”, trots att olika människor föredrar olika termer för att beskriva sina egna leva erfarenheter, och för att det är en stor och komplex diskussion som enligt mig är svårt att reducera till en mening i en VGV-tråd.Fast nej! Terminologin som används av vård och omsorg är den som socialstyrelsen har i sin termbank, det är således ganska viktigt att utgå ifrån den. Sveriges funktionshinderspolitik utgår ju också ifrån skillnaden på funktionshinder som en funktionsnedsatt person kan uppleva i relation till sin omgivning - jämfört med funktionsnedsättning som beskriver själva nedsättningen. Det är viktigt att hålla reda på begreppen för att fortsätta tillgänglighetsanpassa och att personer ska få den hjälp de har rätt till. Inte maskera det.
Till utställningen? ville inte kapa din tråd men läste att du haft connemaror och vet ju du är här "uppifrån" så hade du nån från Hagens tro?
Ja precis. Imorgon är det dags
Jag har haft Hagens Tintomara på sån vinteruthyrning. Har varit där på läger ett par gånger också. Då hade jag H. Grandezza och H. Kathleen som lägerponnyer.
En kompis hade också en Hagen-ponny men just nu kommer jag inte ihåg namnet på den.
Min ridklubb hade ett par hästar därifrån också men det var när jag var vuxen, bl.a. Yeats.
Ja, man kan ha individuella preferenser såklart. Är man en person med funktionsnedsättning och inte känner sig bekväm med att tala om sig själv så, så är det en sak. Men det är också viktigt att påpeka varför det föreligger en risk med det, speciellt i allmänna diskussioner, och att kontakterna som man som funktionsnedsatt har med vård och omsorg utgår ifrån begreppen funktionshinder och funktionsnedsättning.Vaddå fast nej? Vi verkar ju diskutera päron och äpplen. Du diskuterar en väldigt specifik kontext medan jag blev väldigt provocerad av att @tornblomma tog sig friheten att bestämma åt alla ”vad det heter”, trots att olika människor föredrar olika termer.