Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma bjöd på kycklingpasta.
Nu äter jag godis, ser på hockey och trav.
AECBEE2D-2F7C-42AC-A2EE-EF530AF03DDA.webp

Ska snart inleda projektet tillaga 7 kg moussaka. Fattar inte ens hur jag ska kunna bära den till grannarnas bil imorgon 😅

Ligger i nuläget i schäslongen och prokrastinerar med ett glas vin

Förra gången jag skrev laddade jag upp för ett besök på Ikea - nu tar jag istället igen mig efter detsamma :D Det blev mycket lyckat: inte så farligt mycket folk och vi kom hem med precis det skrivbord vi hade siktat in oss på vilket innebär att vi äntligen kan göra i ordning en liten arbetshörna i gästrummet som annars sällan används p.g.a mycket "dead space". Egentligen är det nästan det finaste rummet i lägenheten (utom vardagsrummet med sitt burspråk), så det har känts synd att inte utnyttja det mer. Men nu så! :up:

Nu kaffe, choklad och lite vila, sen ska jag springa en kort sväng innan det är dags att göra sig i ordning för middag hos favoritgrannarna. Ska bli himla trevligt!

Pangint rödvin låter underbart 😍 Har några bra i vinkylen så får botanisera där.
Moussaka för jobbigt 😅 Kanske blir hämtmat idag igen. Förra lördagen bestod min lördagsmiddag av ett paket nudlar pga ensam då med 🙈
Min favoritsnabbmat när jag är ensam (eh, utom nudlar och havregrynsgröt då :p) är att köpa färdig ravioli (dock EJ sådan på burk haha) och göra en snabb sås till. När jag var ensam i veckan körde jag svampravioli med salviasmör, vitlök och parmesan, det satt som en smäck! Råkar även passa väldigt bra till rödvin :d

Pangint rödvin låter underbart 😍 Har några bra i vinkylen så får botanisera där.
Moussaka för jobbigt 😅 Kanske blir :hearthämtmat idag igen. Förra lördagen bestod min lördagsmiddag av ett paket nudlar pga ensam då med 🙈

Då röstar jag absolut för ett trevligt vin och hämtmat! :up:

Fast Ch Musar är nog inte riktigt din grej... det går inte att beskriva det som "josigt" :angel: det är mer av en käftsmäll! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 235
Senast: Mia_R
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
77 78 79
Svar
1 567
· Visningar
42 284
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 270
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat