Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma bjöd på kycklingpasta.
Nu äter jag godis, ser på hockey och trav.
AECBEE2D-2F7C-42AC-A2EE-EF530AF03DDA.webp
 
Ska snart inleda projektet tillaga 7 kg moussaka. Fattar inte ens hur jag ska kunna bära den till grannarnas bil imorgon 😅

Ligger i nuläget i schäslongen och prokrastinerar med ett glas vin
 
Förra gången jag skrev laddade jag upp för ett besök på Ikea - nu tar jag istället igen mig efter detsamma :D Det blev mycket lyckat: inte så farligt mycket folk och vi kom hem med precis det skrivbord vi hade siktat in oss på vilket innebär att vi äntligen kan göra i ordning en liten arbetshörna i gästrummet som annars sällan används p.g.a mycket "dead space". Egentligen är det nästan det finaste rummet i lägenheten (utom vardagsrummet med sitt burspråk), så det har känts synd att inte utnyttja det mer. Men nu så! :up:

Nu kaffe, choklad och lite vila, sen ska jag springa en kort sväng innan det är dags att göra sig i ordning för middag hos favoritgrannarna. Ska bli himla trevligt!
 
Pangint rödvin låter underbart 😍 Har några bra i vinkylen så får botanisera där.
Moussaka för jobbigt 😅 Kanske blir hämtmat idag igen. Förra lördagen bestod min lördagsmiddag av ett paket nudlar pga ensam då med 🙈
Min favoritsnabbmat när jag är ensam (eh, utom nudlar och havregrynsgröt då :p) är att köpa färdig ravioli (dock EJ sådan på burk haha) och göra en snabb sås till. När jag var ensam i veckan körde jag svampravioli med salviasmör, vitlök och parmesan, det satt som en smäck! Råkar även passa väldigt bra till rödvin :d
 
Pangint rödvin låter underbart 😍 Har några bra i vinkylen så får botanisera där.
Moussaka för jobbigt 😅 Kanske blir :hearthämtmat idag igen. Förra lördagen bestod min lördagsmiddag av ett paket nudlar pga ensam då med 🙈

Då röstar jag absolut för ett trevligt vin och hämtmat! :up:

Fast Ch Musar är nog inte riktigt din grej... det går inte att beskriva det som "josigt" :angel: det är mer av en käftsmäll! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 381
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 334
· Visningar
37 096
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp