Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med chokladglögg i handen. Ungefär nu var det meningen att dottern skulle hem från discot som fritidsgården hade. Men tydligen behövde brandkåren öva lite så brandlarmet tjöt och hon kom hem 45 min tidigare. Brandkåren åkte hem nyss (vet eftersom att den som har insatsstyrkan bor på våren gata och kom hem nyss).
 
Beställde en polotröja och en till tubhalsduk i ull till mig själv, tyckte jag var värd det ikväll 😊

Brukar ha min halsduk på jobbet men hade den hemma ikväll och det var ju SÅ skönt, så nu behövde jag två! Sen har jag tänkt länge att köpa en ny polotröja, så nu slog jag till!

(Handla kläder är inte min starka sida…)
 
Första dagen med trav för tant som hon elegant startade med travsekvent blandat med galopp och bakutspark och hopp i sin hage. Japp, bara för att man kan liksom.

Blev martingal på och ut i skogen. Sketanöjd tant, inte för mkt sprattel och inte en bock 💕
 
Idag har det gått en vecka sedan min fina häst fick avlivas. Och det märks. Haft ångest hela dagen och saknaden är stor. Känns så overkligt att han är borta.
Men livet fortsätter, även om jag haft svårt att föreställa mig att det skulle det.
IMG_20221014_105333_939.webp
 
Blev precis bestämt att vi ska åka till skärgården. Jag och ”mina män” 😆
De sa idag att det är skumt att de är gifta med varandra men ändå tänker in mig per automatik i deras ”familj” 😆

Hursomhelst. Ska göra en moussaka. Köpte sju auberginer… rimligt. Frågan är: kommer moussakan rymmas i bagaget? 😅
 
Just det @parellikusken du kanske kan hjälpa mig med tips! Mina män äter inte kött. Därför ska moussakan vara veg. Förra gången gjorde jag den med sojafärs. Tycker den blev lite…lös? Funderar på om quorn kan vara bättre dvs. något torrare kanske?
 
Just det @parellikusken du kanske kan hjälpa mig med tips! Mina män äter inte kött. Därför ska moussakan vara veg. Förra gången gjorde jag den med sojafärs. Tycker den blev lite…lös? Funderar på om quorn kan vara bättre dvs. något torrare kanske?

Jag har ätit med linser i, blandning av röda och beluga tror jag. Gott iaf! Och inte överdrivet simmigt.
 
Just det @parellikusken du kanske kan hjälpa mig med tips! Mina män äter inte kött. Därför ska moussakan vara veg. Förra gången gjorde jag den med sojafärs. Tycker den blev lite…lös? Funderar på om quorn kan vara bättre dvs. något torrare kanske?
Gröna linser kanske? 🙂
Qournfärs är inte veganskt, ifall de är veganer tänkte jag. Men jag hade nog ändå provat linser.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 379
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp