Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sisådär. Har skummat igenom hela manuset på 400 sidor och hittade ett litet irriterande fel (finns säkert fler men de hittade jag inte ;) ). Så nu har jag exporterat en ny tryckfil och laddat upp den till Publit. I morgon är omslaget prio ett! Jag har framsida, baksida och rygg färdiga - ska "bara" fogas ihop.... :nailbiting:
 
Efter promenaden med klättring med pållan blev det skötsel och plockade iordning lite. Man vet att det råder full aktivitet I stallet när halva stallplan är fylld av bilar 😅 och ena stallkompisens lilla barnbarns kompis talade om för mig flera gånger om hur söt min häst är ❤.Sen fredagsmys hemma med pizzeriamat; sommarsallad med tillbehör 😋 och ett glas rom och cola till Idol 😊.
 
Är nu fast i soffan med en bagel istället. <3 Det har varit så härligt att vara hemma hela dagen med dem.
1665783527700.webp
 
Har fått en mindre allergisk reaktion på något - givetvis genom utslag på halsen. :meh::D Misstänker att det antingen är hanteringen av spindelömsningen eller spindelmaten. Ingen fara på taket liksom, men klart det måste hända när jag inte har några piller hemma!
Ska ta en dusch innan jag lägger mig i alla fall och hoppas det ger sig till imorgon när jag ka jobba.
 
Precis vaknat, mellersta barnen och jag kom hem vid runt 22 igår då deras fritids hyrde ett lekland efter stängningstid. Huvudet känns som efter en rejäl fylla för ljudnivån var vedervärdigt högt, och då är vi ändå vana att vara på lekland.
 
Sovmorgon, så klev upp strax före 7, torkade köksgolvet, gav hundarna mat och gick en promenad med nämnda hundar och nu har jag slagit ner rumpan på soffan, ty det är dags för dagens första tekopp 🤗

Tänkte röja lite i garaget idag, för det börjar bli dags att ställa undan både åkklipparen och jordfräsen för säsongen. Sen -om jag ids- ska jag väl börja göra höst ute i trädgården också 🍂 vintereländet närmar sig 😵‍💫
 
Morgon med kaffe, scones, brasa och stearinljus på bordet. Det är mörkt och småregnigt ute, men här inne är det trevligt.... :)

Hoppas att min "tekniska support" vaknar snart, för jag behöver hans hjälp med att konvertera några bilder till rätt format.... Han gör det för lite nybakad kaka så det är en rätt bra deal vi har.... :D
 
Usch, vaknade med den där känslan att det är något dåligt som har hänt och så tar det några sekunder innan hjärnan lokaliserat att det var en viss presskonferens igår, med presentation av ett visst avtal. :(Inget snabbt övergående dåligt heller.

En glädjande sak i bedrövelsen dock att få ett tidigt paket levererat från Adlibris med ny höstläsning, bl a en av Dave Goulson som jag läst flera böcker av tidigare (nu "Tyst jord, insekternas framtid är också vår"). Men också boken som @bettysmatte skrivit, ja den första då alltså :) Jag har tänkt flera gånger att jag skulle se till att skaffa den, men nu ser jag verkligen fram emot att få läsa den - alldeles lagom tills en uppföljare är på gång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 379
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp