Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Självklart ska du ha 123% av lönen :up: ;)
Hur får man till en arbetstyngdsmätning skulle verkligen behövas på mitt jobb
Ibland tänker jag att om man hade lite mer provisionsbaserad lön skulle mer bli gjort på många ställen

Det finns ett särskilt system för socialtjänsten som kallas Göteborgsmodellen. De lade ner mätningen ett tag för utredarna för någon hade 200 % och någon typ 50% och den siste upplevde högst belastning.

🤷‍♀️
 
Jag ska iväg med ett gäng kollegor över helgen. Jag är den enda som flyger från en annan flygplats. Mitt plan skulle landa typ 15 minuter efter de andra, så de skulle vänta på mig. Nu är mitt plan 30 minuter försenat 😱 vi får se om hela gänget får vänta på mig eller om jag löser min väg till hotellet själv. Tycker synd om allihopa om de beslutar sig för att vänta.
 
Lagar mat 😂 Tydligen min vecka för lagat större delen av maten den här veckan hitills. Men men, sover som en kratta förtillfället igen, less är bara förnamnet. Lever på kaffe för att hålla mig vaken på dagarna.
 
Premiär på elfilten ikväll. Jag lägger alltid den under mig i soffan. Den står på väldigt lågt - läge 2 - och sedan lägger sitter/ligger jag på den med min dunfilt över mig. Perfekt :) ! Det är nog ett bra sätt att spara ström på, tänker jag, och ändå hålla sig varm. Filten drar 150 watt, står det på den...
 
Den ena ponnyn är longerad och den andra har dottern ridit markarbete på.
Nu ska jag ta undan torr tvätt och sen ta en dusch. Till kvällsmat ska vi äta rester så det är bekvämt :)

20220922_175729.webp
 
Har precis ätit mexikanskt. Tar nu ett glas vin och chillar i soffan.
Har lite svårt att släppa jobbet. Minst sagt. Så mkt nytt att lära sig, känner en stress att jag lär mig för långsamt. Hade igår möte om intressepolitiskt arbete, ngt jag tydligen ska bedriva. Inte nog med att jag stress-läst lagstiftning 😅
TROR också att alla hatar mig. Utgår liksom från det 😆 Sen hade tydligen ngn sagt att jag verkade väldigt driven och påläst. Lite svårt att tro på detta men ja det var ju iofs trevligt 😆
 
Har precis ätit mexikanskt. Tar nu ett glas vin och chillar i soffan.
Har lite svårt att släppa jobbet. Minst sagt. Så mkt nytt att lära sig, känner en stress att jag lär mig för långsamt. Hade igår möte om intressepolitiskt arbete, ngt jag tydligen ska bedriva. Inte nog med att jag stress-läst lagstiftning 😅
TROR också att alla hatar mig. Utgår liksom från det 😆 Sen hade tydligen ngn sagt att jag verkade väldigt driven och påläst. Lite svårt att tro på detta men ja det var ju iofs trevligt 😆
Varför skulle någon hata dig?
 
Gick till fysioterapeut härom dagen, för att få hjälp med tramsiga höften. Den låtsades då som att allt var okej oavsett vilka vinklar den testades i, och jag fick lite stretchövningar av en smått förbryllad fysioterapeut. Nu, in the comfort of its own home, känner höften sig trygg att visa sitt sanna, gnälliga jag igen. Jag har jätteont.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 948
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp