Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos läkare idag, lämnade lite blodprover och fick recept på SSRI. Har beställt hem så hoppas det kommer ikväll som det stod, inga apotek här i närheten hade medicinen i lager. Jag som i min enfald trodde att det var jättevanligt att folk äter SSRI 😁
Problemet är väl att det finns typ sjutusen sorter SSRI och lika många styrkor. 😅
Men skönt att du fick hjälp, hoppas de fungerar bra.
 
Syntolkning. Jag lever i förnekelse och äter lunch för 700kr på Östermalmshallen 🫣 😆

212BFB89-D646-4FEF-B7D8-A7971BD99D02.webp
 
Komiskt igår: HR på jobbet krävde att man fyllde in ett formulär på vad man är anställd för och gör! (totalt komiskt, hur vet de inte det innan).

Min chef svarade inte efter att jag skickade in min!
Underordnade "Alla elever och ibland lyssnar någon lärare också!"
Anställd som: "Lärare, vetenskap"
Arbetsuppgifter: "Lektioner (18), skol dekorationer, skolbibliotekarie , labb tekniker, påhittare av pappers uppgifter till andra lärare för att vi inte har mjukvaru system till dem än. Ibland fyller till och med någon i dem innan jag blir förbannad!"

Eller som idag när en av våra vaktmästare slutade mitt på dagen och operations ansvarig bara "eh vad gör jag nu?" (hon bröt ned fullständigt förra veckan), "det är ok! Jag kan borra hål i väggen för att sätt up A3 poster om kvinnliga vetenskapare. Min borr är redan på jobbet! Vi fixar det i morgon"
 
Ligger på sofflocket och är helt slut efter den här dagen. För första gången i mitt liv har jag tagit mig en "långtur" med traktorn och fraktat rundbalar hemifrån till stallet.... ca 2 mil enkel väg. Även fraktandet av balar var första gången. När jag väl kom fram till stallet så skulle vi tydligen ut och rida. Jag hade inte hunnit flytta min utrustning än så det blev barbacka ridning för mig....med mycket trav. Sen traktor 2 mil hem igen. Jag är mentalt och fysiskt helt slut.:crazy: Dusch och soffa känns som en bra idé
20220921_132658.webp
 
Ringde min kompis som jag skulle träffa på fredag för att ställa in. Sa väl ungefär "hej, förlåt, jag ska gå rätt på saken, jag orkar faktiskt inte ses imorgon, känner att vi måste ställa in". Kompisen tittade förvånat på mig (FaceTime) och bara "men *godisklubba… det är ju bara Onsdag!"
Jag "Va?! Är det inte torsdag idag? Okej men övermorgon då"

Nej, men vad bra det går för mig nu.
Mår fortfarande 💩 och känner mig allmänt misslyckad och vill gömma mig under en sten 🪨

Ny dag och nya tag imorgon!
 
Funderar på hur liten bostad som kan vara rimlig för 2 pers och 2 större hundar... Det är så dyrt(!) med bostäder att det hade varit trevligt att kunna klämma ihop sig på liten yta. Samtidigt vill vi ju inte behöva sitta i knät på varandra hela tiden, och behöver ha plats för varsitt skrivbord + stationär dator... Hittade precis en bostad som verkade på många sätt perfekt. Men. 41kvm känns lite i minsta laget...
 
Sitter i soffan med hundar. Vet inte riktigt vad som går på TV:n nån serie.
Har sambons tröja på mig och tittar på bilder på honom I telefon. Ska försöka lägga mig snart. Ska lyssna om på ljudboken sambon hade laddat ned inför semestern Jag lyssnade på den igår men har ingen aning om vad den handlade om. Ska lyssna ut allt han hade lagt till på sin lista.
 
Funderar på hur liten bostad som kan vara rimlig för 2 pers och 2 större hundar... Det är så dyrt(!) med bostäder att det hade varit trevligt att kunna klämma ihop sig på liten yta. Samtidigt vill vi ju inte behöva sitta i knät på varandra hela tiden, och behöver ha plats för varsitt skrivbord + stationär dator... Hittade precis en bostad som verkade på många sätt perfekt. Men. 41kvm känns lite i minsta laget...
Funkar när hundarna är ihoprullade, men när de vecklar ut sig blir det svårt 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 496
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp