Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stannat hemma idag. Ska vara med på att möte, that's it. Mer tänker jag inte göra idag. Huvudvärk och allmänt uschlig.

Känns alltid som om jag skolkar när jag stannar hemma utan att vara typ döende. Men jag orkar verkligen inte hålla fokus på det sätt som krävs.
 
Rösterna verkar kanske vara borta, hörde musiken med mannen som sjunger i morse strax efter att jag gått upp men nu har de varit tysta länge.

På jobb nu och gjorde misstaget att läsa arbetstidsavtalet. Insåg då att iom att jag tar nya uppdraget som registrator kommer jag endast kunna ha 1-2 veckors semester under sommaren, inte kunna ta semester under vintern, och inte får ledigt någon röd dag eller klämdag. Vi får inte semestern i pengar heller...
Vetefan vad jag ska göra, om jag ska dra mig ur alltsammans. Är så jäkla stressad över detta att jag inte vet var jag ska ta vägen.
 
Äter frukost. har beviljat lämna ett projekt på jobbet som gav mig mycket hög stress, så jobbar nu på att hjälpa min ersättare att lära sig rollen plus letar en ny roll.
lättnad, men fortfarande en viss överhängande oro som inte släppt än. ska åka in till kontoret idag dock, känns bra att see lite människor på riktigt, men kommer försöka göra en kort dag.

Är ledig halva nästa vecka då jag måste åka till Sverige för en begravning, så hoppas på att inte få ett nytt projekt förrän efter det och att jobbet och livet kan lugna ner sig under 2 veckor. hej ochvhå
 
Det hade tydligen satts ihop en arbetstyngdsmätning igår, jag gör ungefär 123% av vad som förväntas. Det kan vara mer förutom att en del saker inte mäts (trivselgrupp, alkolholgrupp osv).

Tycker jag kunde få 123% av lönen också.
Självklart ska du ha 123% av lönen :up: ;)
Hur får man till en arbetstyngdsmätning skulle verkligen behövas på mitt jobb
Ibland tänker jag att om man hade lite mer provisionsbaserad lön skulle mer bli gjort på många ställen
 
Rösterna verkar kanske vara borta, hörde musiken med mannen som sjunger i morse strax efter att jag gått upp men nu har de varit tysta länge.

På jobb nu och gjorde misstaget att läsa arbetstidsavtalet. Insåg då att iom att jag tar nya uppdraget som registrator kommer jag endast kunna ha 1-2 veckors semester under sommaren, inte kunna ta semester under vintern, och inte får ledigt någon röd dag eller klämdag. Vi får inte semestern i pengar heller...
Vetefan vad jag ska göra, om jag ska dra mig ur alltsammans. Är så jäkla stressad över detta att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Men det avtalet kan ju inte följa de lagar som finns? Du har ju alltid rätt till tre sammanhängande veckors semester under sommaren. Låter inte som ett drömjobb om de försöker med ett sånt avtal 👎 Kan du förhandla?
 
På jobb nu och gjorde misstaget att läsa arbetstidsavtalet. Insåg då att iom att jag tar nya uppdraget som registrator kommer jag endast kunna ha 1-2 veckors semester under sommaren, inte kunna ta semester under vintern, och inte får ledigt någon röd dag eller klämdag. Vi får inte semestern i pengar heller...
Vetefan vad jag ska göra, om jag ska dra mig ur alltsammans. Är så jäkla stressad över detta att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Gå inte med på något sådant. Det är väl knappast lagligt heller. Du har ju laglig rätt till semester.
 
Men det avtalet kan ju inte följa de lagar som finns? Du har ju alltid rätt till tre sammanhängande veckors semester under sommaren. Låter inte som ett drömjobb om de försöker med ett sånt avtal 👎 Kan du förhandla?

Gå inte med på något sådant. Det är väl knappast lagligt heller. Du har ju laglig rätt till semester.
Har mailat min chef och frågat kring det. Förklarade att jag blev lite orolig kring hur det kommer bli.
Vill de att jag ska fortsätta som registrator kommer jag kräva att man löser så jag kan få ordentlig semester annars drar jag mig ur.
 
Funderar på hur liten bostad som kan vara rimlig för 2 pers och 2 större hundar... Det är så dyrt(!) med bostäder att det hade varit trevligt att kunna klämma ihop sig på liten yta. Samtidigt vill vi ju inte behöva sitta i knät på varandra hela tiden, och behöver ha plats för varsitt skrivbord + stationär dator... Hittade precis en bostad som verkade på många sätt perfekt. Men. 41kvm känns lite i minsta laget...
Vi drog gränsen vid 55kvm för 2 vuxna, 4 hundar, 3 marsvin (i en hage/bur).
 
Vi drog gränsen vid 55kvm för 2 vuxna, 4 hundar, 3 marsvin (i en hage/bur).
Jag tänker att det beror mycket på hur det är planerat också. Har tex sett vissa som haft förvisso fler kvadratmeter, men där det då varit dubbla badrum eller två små förråd som gjort att det blivit stort och så har jag sett små bostäder som ändå varit så smart planerade att de verkar jättestora. Det är så svårt det där! Gissar att det blir lite lättare när vi väl börjar gå på visningar. Just nu sitter jag bara och hemnetknarkar :p
 
IMG_20220922_095456.webp

Någon njuter av höstsolen ♥️
 
Jag tänker att det beror mycket på hur det är planerat också. Har tex sett vissa som haft förvisso fler kvadratmeter, men där det då varit dubbla badrum eller två små förråd som gjort att det blivit stort och så har jag sett små bostäder som ändå varit så smart planerade att de verkar jättestora. Det är så svårt det där! Gissar att det blir lite lättare när vi väl börjar gå på visningar. Just nu sitter jag bara och hemnetknarkar :p
Ja självklart, planlösningen är nog det viktigaste förutom läget. Vi hade kunnat tänka oss 50kvm också om det varit en extremt välplanerad lägenhet. Men när vi sökte på hemnet hade jag 50kvm som nedre gräns när jag filtrerade, och helst 55kvm. Vi hamnade på 60kvm och har en lägenhet med perfekt planlösning enligt oss 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp