Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma. Eldar i kaminen för att få upp lite värme i huset. Det blir ju förmodligen en kall natt igen. Jag behöver skriva mer på en kursuppgifts samt helst läsa 83 sidor (tråkig) text till imorgon. Allra helst skulle jag vilja "sätta tänderna" i en ny bok som kom från Adlibris idag: "On Play" av Lisa Murphy. Jobbrelaterad, men också väldigt intressant så i allra högsta grad frivillig läsning :) ! En köttfärslimpa ska fixas också här i eftermiddag....
 
Jag loggade in här, läste tillbaka i den här tråden sen kom jag till typ den sista sidan (55 eller 56?) och det kändes så trevligt för iaf varannan post hade något trevligt i den!

Fick något massivt klart idag på jobbet! Så stressen började minska lite.

Nu är nästa uppgift att försöka manövrera vår nya Kinesiska rektor för även om vår utländska rektor inte vill inse det så är han inte herren på täppan längre. Så jag och A håller på och slår våra kloka huvud ihop om hur vi ska manövrera honom till en position så att vårat år här blir bra nog att vi klarar av att jobba till slutet på våra kontrakt. Det kommer ta lite manövrering av våran utländska rektor (som har noll finess eller kan klara av den kulturella skillnad men tror att han är bäst på att vara manager :cool:).

Hade möte med den nya Kinesiska rektorn idag, första gången jag har haft något att göra med honom direkt och det gick riktigt bra (alla Kinesiska lärare var imponerade för det är livrädda för honom 😂). Har bättre grepp om han som person nu (och varför det inte funkar mellan honom och våran rektor). Kulturella skillnaderna är stora, har alltid lyckats manövrera personer dit jag behöver dem förut men här tar det koordination med annan personal den här gången så vi får se hur det går (och jag har inte gjort det på ett år för jag har varit helt slut, haft livskris, varit skit deprimerad osv. Det är dags att sluta med det och börja jobba med allt det jag lärt mig efter 8 år i Asien).

Hoppas på att allt lugnar ner sig lite om ett par veckor!
 
Hemma från tandis igen, nu med uppdaterat tandkostnadsförslag. Det är uppe i en GP SWB. Hela underkäken är bedövad. Har tvättid klockan sex men jag avbokar. Orkar inte ens tänka på att tvätta idag. Har legat i princip upp och ner i nästan två timmar så är helt skakig av bara det.

Jag är ynklig :arghh: fast inte lika ynklig som katten som saknar sin kompis, mycket, mycket. Hon ligger på sin säng i fönstret och vill inte umgås.
 
Hemma från tandis igen, nu med uppdaterat tandkostnadsförslag. Det är uppe i en GP SWB. Hela underkäken är bedövad. Har tvättid klockan sex men jag avbokar. Orkar inte ens tänka på att tvätta idag. Har legat i princip upp och ner i nästan två timmar så är helt skakig av bara det.

Jag är ynklig :arghh: fast inte lika ynklig som katten som saknar sin kompis, mycket, mycket. Hon ligger på sin säng i fönstret och vill inte umgås.
Du får skaffa en hund till Megara
 
Orkade inte med att berätta om rösterna för undersköterskan. Googlade runt och det kändes som att det skulle dra igång en alldeles för stor cirkus med psykosutredning, drogtester och annat skit. Det går inte att dölja för vänner eller mamma och pappa och jag orkar inte vara till besvär.
Ska få remiss till någon hudläkare i alla fall.

Just nu ligger jag i soffan och är helt nedslagen, hittade en levande plattbaggelarv. Det har varit någon enstaka död plattbagge i flera dagar nu och jag började se ljuset i tunneln, så hittar jag en levande och dessutomen larv. Orkar inte.
Är så himla trött på att spraya med insektspray 2ggr om dagen och ha gasmask på mig inomhus, på att ha 17 grader inne för att de inte ska kunna föröka sig. Inte kunna använda köket utan behöva äta typ gorbys piroger och värma i micron på balkongen :(
Dessutom är jag inne på månad 4 av att inte kunna se ut genom fönstren för de är plastade.
Pmsen har dragit ner mig i ett hål känns det som.
Jag skulle ju ut och springa, ger det till klockan 17 sen får jag tvinga mig helt enkelt.

Gnäll slut.
 
Strax dags att åka till jobbet igen. Har varit hemma drygt en timma och ätit lite.
Huvudvärken lättade något när vi drog lite kablar och kopplade ljud. Trevlig sällskap hjälpte säkert också.

Nu är den påväg tillbaka så får se hur resten av jobbkvällen går. Har iaf person på upplärning så tanken är att jag ska hålla mig i bakgrunden ändå så kan ta det lite lugnt. 😅
 
Orkade inte med att berätta om rösterna för undersköterskan. Googlade runt och det kändes som att det skulle dra igång en alldeles för stor cirkus med psykosutredning, drogtester och annat skit. Det går inte att dölja för vänner eller mamma och pappa och jag orkar inte vara till besvär.
Ska få remiss till någon hudläkare i alla fall.
Men du. Det här låter som en sak du borde berätta om. Din hälsa är viktig och du har rätt att få hjälp. Oavsett vad det är är det ju bättre att ta tag i det förr snarare än senare, inte minst för att du slipper bära på oron helt själv längre än absolut nödvändigt. Man får lov att vara till besvär ❤️
 
Har väntat 48 minuter på att dietisten skulle ringa kl 15. Han har med andra ord inte ringt ännu.
Nähäpp. Så kan det gå om inte haspen är på.

Jag går väl och vilar då.
307728802_1729900247409007_8325413932377233583_n.webp


Kära dietist,
Ack så trist!
Du kan inte mig debitera
när du ditt jobb fallera.
Det var du som skulle telefonera
så att vi kunde resonera
om kroppsvikten
och matsvikten.
Nu kan du på 1177 läsa
vad jag dig skrev utan att fräsa
när jag i min journal upptäckte din notis
trots att jag lite smått ärligt tyckte du var en fis!

Jag hänvisade faktiskt bara till vår korrespondens på 1177 där jag ju önskade om att ändra mottagningstid till telefon och han svarade "ja det går bra, jag ringer dig kl 15." så att det ju inte alls är ett uteblivande, och önskade ny tid ;)

Faktum är att jag är väldigt allergisk mot uteblivande och gör inte så själv, det är elakt mot både personal och andra patienter som också behöver tider, så just "Patienten uteblev" om mig svider trots att det är skit-osant! :rofl: .
 
Orkade inte med att berätta om rösterna för undersköterskan. Googlade runt och det kändes som att det skulle dra igång en alldeles för stor cirkus med psykosutredning, drogtester och annat skit. Det går inte att dölja för vänner eller mamma och pappa och jag orkar inte vara till besvär.
Ska få remiss till någon hudläkare i alla fall.

Just nu ligger jag i soffan och är helt nedslagen, hittade en levande plattbaggelarv. Det har varit någon enstaka död plattbagge i flera dagar nu och jag började se ljuset i tunneln, så hittar jag en levande och dessutomen larv. Orkar inte.
Är så himla trött på att spraya med insektspray 2ggr om dagen och ha gasmask på mig inomhus, på att ha 17 grader inne för att de inte ska kunna föröka sig. Inte kunna använda köket utan behöva äta typ gorbys piroger och värma i micron på balkongen :(
Dessutom är jag inne på månad 4 av att inte kunna se ut genom fönstren för de är plastade.
Pmsen har dragit ner mig i ett hål känns det som.
Jag skulle ju ut och springa, ger det till klockan 17 sen får jag tvinga mig helt enkelt.

Gnäll slut.
Tycker du ska ta stressen och allt det du berättat på allvar. Innan du kraschar. Lätt för oss andra att se var det verkar bära åt...Ta hand om dig, jobbet kommer INTE tacka dig för du kör slut på dig själv. Inte gjorde mitt gamla jobb det; även om mina gamla raringar var tacksamma men du förstår nog vart jag vill komma. Tack vare att jag vände ut och in på mig själv blev jag sjukskriven (fast de jävla på FK inte godtog det) så i och med min sjukskrivning fick/får jag ju relativt kass A-kassa. Det är tacken från skitkommunen för jag vände ut och in på mig själv. Inte roligt. Tänk på dig själv! <3.
 
Vi har en ny läkare på jobbet, som glömmer sätta diagnos på anteckningarna. På vc i Skåne sätter läkarna diagnos på vårdkontakter innan sekreterarna skriver anteckningarna/läkaren TIKar sin anteckning, på sjukhusen säger läkarna det i diktaten så skriver sekreterarna det när anteckningarna skrivs. Bara för att klargöra skillnaden.
De senaste veckorna har jag skickat flera meddelande till denna läkaren om glömda diagnoser, i ett av meddelande bad jag om ursäkt om jag upplevdes som en böld i röven, men det är ju bättre att haffa problemet i sin linda än att få en lång lista efter en månad, och det höll han med om och tyckte det var bra att jag var tjatig.

I går skrev jag en dikt i det för dagen tredje meddelandet om diagnos :D Fick till svar att han hellre får en fantastisk dikt än "missat diagnos" så nu kanske det blir dubbelt så många missade diagnoser därifrån! :rofl: Oupsie Daisy!
 
Det blev bara en kilometer, men jag känner mig bättre i sinnet. Jag tänker nu anstränga mig och fixa godaste mackorna jag kan och så ska jag ha oboy. Och muskelavslappnande. Det har jag förtjänat.

Rösterna kommer inte lika ofta längre, jag hoppas lite att de försvinner av sig själva.
Pmsen som är igång nu är helt galen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 496
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 660
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp