Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort nya naglar, tvättat och torktumlat sängkläder, duschat längre än vanligt och nu ligger jag och vilar lite. Kanske inte låter som så mycket men jag har upptäckt att om jag inte ser till att ligga platt i sängen med jämna mellanrum så sliter det på kroppen. Är dock glad att jag börjar hitta någon typ av balans så jag kan göra _någonting_ under dagarna iaf. Förhoppningvis kan jag åka och handla lite om någon timme.
 
Regnat ganska mycket hitills idag; hamnade i ösregn på vägen hem på motorvägen men nu lyser solen igen! Hade tänkt rida idag före hovis menä skrittade i söndags och tömkörde igår så får bli vilodag och pyssel istället hemma (startade precis tvätt- och diskmaskinerna) och i stallet; spåna upp boxen och hänga upp hönät med halm så är boxen klar för installning när dte blir och pållan får en chans att lägga sig om hon vill :heart .
 
Sådärja, varit i stan och handlat. Tyckte inte det var så värst mycket men blev ju 1100 ändå...Men det är klart; riskakorna sambon vill ha kostar ju 21 spänn mot tidigare 12 typ. Ett paket färsk kyckling för 115 kr istället för tidigare 79..Creme fraiche kunde man köpa 3 burkar för typ 30- nu nästan 50...Slängde med en spännande påse ugns- och grillgrönsaker "Andalusian style" någon som testat den och tyckt om det?
Desto roligare att tanka iaf, under 19 kr litern är jag tacksam för!

Lämnade också ett helt gäng galgar till flyktingboendet som hade behov av det- mycket bättre att de kommer till användning hos dem än ligger kvar på våran kattvind sen vi bytte klädförvaringssystem :).
 
Funderar på om någon annan haft segdragna ögonlocksryckningar efter covid. Undrar vad fasen som gjort den muskeln överaktiv.
Google ger inget forskningsevidens för samband med just det.
 
Mamma blev godkänd som handledare förra veckan så förutom igår så har jag fått köra lite varje dag hittills. Tyckte att det kändes en viss skillnad på körskolans lektion idag! Iallafall i början, hann nog bli lite trött mot slutet då det var en dubbellektion :p men yay, hoppas att det går fortare framåt nu! :banana:
 
Handlat ost 🫣 Billigt på Coop den här veckan så köpte två ostar 😂 Kommer ta en evighet att äta upp för oss men nu finns det ost iaf. Ska skala potatis till middagen, sen träna och försöka komma ihåg att titta på uppfödningen när hon startar ikväll.

Blev tårögd när jag hörde hur det kämpar med att vår unghäst Maggan ska ha det så bra som möjligen efter operation ♥️😭 Det lägger ett sånt stort jobb på henne och fightas lika hårt som vi om inte hårdare för att Maggan ska få ett vettigt liv.
 
Mår skit och vill gråta för minsta lilla. Känner mig deppig över valresultatet (nej, jag vet att det inte är helt klart än) och är orolig för framtiden. Enda positiva är väl att min framtidsångest kanske är befogad nu? Men vilken, rent ut sagt, skit-situation. Hade ju hellre sett att den inte var befogad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp