Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har kokat ännu mer lingonsylt. Nästan slut på de lingon som har tagit plats i min kyl alldeles för länge nu... Kul att kunna dela med sig av lingonsylt dessutom. Pappa tyckte att lingonsylten med kanel smakade som en efterrätt... Och jag håller nästan med. Den är RIKTIGT god på havregrynsgröten till exempel.
Tunga ben idag . Så seg joggingtur. Halverade rundan. Nu fnular jag på menyn till fredag , då alla fyra söner kommer till mig. Med respektive och barn.
Mysigt men trångt... bor litet.
Och funderar på om jag ska unna mig att basta ikväll. Lyxigt.
Tränat och just duschat så ska krypa ned i sängen och läsa till förhoppningsvis ögonen slår igen i tid idag.
Imorgon har jag en häst att motionera sen ska jag på arbetsintervju.
Det ÖSREGNAR.... Kändes skönt att få in hästarna i stallet. Doft av hö och spån. Regn som smattrar på plåttaket och hästar som tuggar hö. Alla tre, hästar + katt, verkade tycka att det var lika skönt att få vara inne. NÄSTAN så att jag ville ta en bok och krypa upp i höet och hänga där ute jag också....
Ligger i sängen boch lyssnar på blåst och regnet . Ja katten ligger sidan om och snarkar, de märks att hösten är på g då hon inte tjatar lika mysigt att hon vill ut
Åh oj aj.
Varit på ridskolan och ridit, bytte om och skylla hatta hemåt när en person i gruppen kl20 glatt utropar "Hej! Redo för vända två??". Visst ja. Skulle rida i den gruppen ikväll med
Nu är jag hemma och har inhalerat ett halvt kilo stroganoff (jag vägde ) och funderar på om jag någonsin varit såhär trött och haft så mycket träningsvärk i HELA kroppen. Dessutom nåt som känns som typ mensvärk? Men har inte/ska inte ens ha det.. För att inte tala om ländryggen.
Jösses. Ska peta i mig en glass också, sen ställa klockan på 10 imorn och inte en sekund tidigare.
Idag fick det bli vilodag för pållan och mer av en pysseldag för min del; strödde upp boxen före omskoning så nu är boxen klar när det blir dags att stalla in . Idag fick finaste hästen på överrullningsskor fram för första gången; får vi se hur dessa fungerar . Efter middagen fick det bli ett bad nu när elpriset är hyggligt; passade på medan bröddegen jäste och vattnet var så pass varmt (jag blev visst svett och huden på benen hade åsikter om värmen efteråt , jaja skönt var det! så sambon kunde bada medan jag gräddade brödet och nu har det äntligen svalnat och lagts i frysen så jag kan krypa ner bredvid älsklingen och sova .
Har distansutbildning i dagarna två. Innan den börjar idag ska jsg skörda morötter och plocka in tomaterna. Ungefär på den nivån är min energinivå just nu.
Är på jobbet. Är orimligt trött. Vill gå hem. Har typ 45h plus på flexen men jag har massor att göra idag som inte kan skjutas på. Ska besiktiga örat iaf, kanske går i väldigt god tid till VC
Somnade i tid men vaknat ungefär en gång i timmen Lagom mör med andra ord, hoppas det vänder snart.
Trulman får vänta till imorgon, ungefär lika mysigt väder idag som igår men ska upp och mocka bara jag pillat i mig frukosten.
Hästnyheter Jag tycker att det är utmärkt att det börjar bli vanligare och vanligare med kamera på hjälmen hos både ryttare och cyklister. Det borde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.