Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kokat ännu mer lingonsylt. Nästan slut på de lingon som har tagit plats i min kyl alldeles för länge nu... :) Kul att kunna dela med sig av lingonsylt dessutom. Pappa tyckte att lingonsylten med kanel smakade som en efterrätt... :D Och jag håller nästan med. Den är RIKTIGT god på havregrynsgröten till exempel.
 
Det ÖSREGNAR.... Kändes skönt att få in hästarna i stallet. Doft av hö och spån. Regn som smattrar på plåttaket och hästar som tuggar hö. Alla tre, hästar + katt, verkade tycka att det var lika skönt att få vara inne. NÄSTAN så att jag ville ta en bok och krypa upp i höet och hänga där ute jag också.... :)
 
Somnade före åtta men vaknade av ett sms nu och känner mig klarvaken.
Men somnar nog om bara jag lägger ner mobilen.
549AAF1A-9604-4F2C-8634-2AF0E6B31F2E.webp
 
Ligger i sängen boch lyssnar på blåst och regnet . Ja katten ligger sidan om och snarkar, de märks att hösten är på g då hon inte tjatar lika mysigt att hon vill ut
 
Åh oj aj.
Varit på ridskolan och ridit, bytte om och skylla hatta hemåt när en person i gruppen kl20 glatt utropar "Hej! Redo för vända två??". Visst ja. Skulle rida i den gruppen ikväll med 😅

Nu är jag hemma och har inhalerat ett halvt kilo stroganoff (jag vägde :rofl:) och funderar på om jag någonsin varit såhär trött och haft så mycket träningsvärk i HELA kroppen. Dessutom nåt som känns som typ mensvärk? Men har inte/ska inte ens ha det.. För att inte tala om ländryggen.

Jösses. Ska peta i mig en glass också, sen ställa klockan på 10 imorn och inte en sekund tidigare. :sleep:
 
Idag fick det bli vilodag för pållan och mer av en pysseldag för min del; strödde upp boxen före omskoning så nu är boxen klar när det blir dags att stalla in 😊. Idag fick finaste hästen 🥰 på överrullningsskor fram för första gången; får vi se hur dessa fungerar ☺️. Efter middagen fick det bli ett bad nu när elpriset är hyggligt; passade på medan bröddegen jäste och vattnet var så pass varmt (jag blev visst svett och huden på benen hade åsikter om värmen efteråt 😆, jaja skönt var det!😍 så sambon kunde bada medan jag gräddade brödet och nu har det äntligen svalnat och lagts i frysen så jag kan krypa ner bredvid älsklingen 🥰 och sova 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 330
· Visningar
36 934
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp