Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kokat ännu mer lingonsylt. Nästan slut på de lingon som har tagit plats i min kyl alldeles för länge nu... :) Kul att kunna dela med sig av lingonsylt dessutom. Pappa tyckte att lingonsylten med kanel smakade som en efterrätt... :D Och jag håller nästan med. Den är RIKTIGT god på havregrynsgröten till exempel.

Det ÖSREGNAR.... Kändes skönt att få in hästarna i stallet. Doft av hö och spån. Regn som smattrar på plåttaket och hästar som tuggar hö. Alla tre, hästar + katt, verkade tycka att det var lika skönt att få vara inne. NÄSTAN så att jag ville ta en bok och krypa upp i höet och hänga där ute jag också.... :)

Somnade före åtta men vaknade av ett sms nu och känner mig klarvaken.
Men somnar nog om bara jag lägger ner mobilen.
549AAF1A-9604-4F2C-8634-2AF0E6B31F2E.webp

Ligger i sängen boch lyssnar på blåst och regnet . Ja katten ligger sidan om och snarkar, de märks att hösten är på g då hon inte tjatar lika mysigt att hon vill ut

Åh oj aj.
Varit på ridskolan och ridit, bytte om och skylla hatta hemåt när en person i gruppen kl20 glatt utropar "Hej! Redo för vända två??". Visst ja. Skulle rida i den gruppen ikväll med 😅

Nu är jag hemma och har inhalerat ett halvt kilo stroganoff (jag vägde :rofl:) och funderar på om jag någonsin varit såhär trött och haft så mycket träningsvärk i HELA kroppen. Dessutom nåt som känns som typ mensvärk? Men har inte/ska inte ens ha det.. För att inte tala om ländryggen.

Jösses. Ska peta i mig en glass också, sen ställa klockan på 10 imorn och inte en sekund tidigare. :sleep:

Idag fick det bli vilodag för pållan och mer av en pysseldag för min del; strödde upp boxen före omskoning så nu är boxen klar när det blir dags att stalla in 😊. Idag fick finaste hästen 🥰 på överrullningsskor fram för första gången; får vi se hur dessa fungerar ☺️. Efter middagen fick det bli ett bad nu när elpriset är hyggligt; passade på medan bröddegen jäste och vattnet var så pass varmt (jag blev visst svett och huden på benen hade åsikter om värmen efteråt 😆, jaja skönt var det!😍 så sambon kunde bada medan jag gräddade brödet och nu har det äntligen svalnat och lagts i frysen så jag kan krypa ner bredvid älsklingen 🥰 och sova 😴.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
75 76 77
Svar
1 521
· Visningar
40 958
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 521
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Svar
1 999
· Visningar
56 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur