Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade vid två och vaknade vid fem för att fortsätta min biologiska krigföring.
I morse hittade jag tre plattbaggar. Två döda och så en som trött gick baklänges i en cirkel. :devil:

Pappa ska köpa mer spray till mig i dag (japp, jag använde en hel flaska i går) så ska jag spraya torsdag morgon innan jag går till jobbet igen.

Allt jag såg att de kommit in i och som var i samma skåp slängt (skitirriterande att slänga bort massa pengar) och allt som stod i det andra skåpet är dubbel eller trippelförseglat och sedan lagt i en lufttät låda, som nu står på balkongen. Även micro, vattenkokare och brödrost står på balkongen. Har även stängt av all värme i lägenheten för de gillar tydligen inte när temperaturen kommer ner under 20 grader.

De ska döööö! :rage:
Pappa skrattade åt mig och sa att han är glad att jag inte sitter i någon som helst position där jag skulle kunna utföra krigföring på människor. :angel:
 
Blir ni mer rastlösa när ni är sjuka?
Jag har typ haft nån krypande förkylning sen fredags. Feber har jag nu, ont i lederna i händerna, ont i halsen, snorig mm
Men det är nu jag bara MÅSTE gör en massa på en gång 🤪

Det här med ont i lederna är nått som varit längre iofs i fingrarna... 🤔
 
Blir ni mer rastlösa när ni är sjuka?
Jag har typ haft nån krypande förkylning sen fredags. Feber har jag nu, ont i lederna i händerna, ont i halsen, snorig mm
Men det är nu jag bara MÅSTE gör en massa på en gång 🤪

Det här med ont i lederna är nått som varit längre iofs i fingrarna... 🤔
Ja efter ett par dagar blir jag definitivt rastlös, såvida jag inte mår superdåligt alltså. Hjärnan och kroppen är inte alltid överens när det kommer till aktivitets- och ambitionsnivå ;)
 
Jag njuter av lyxfrukost från bageriet i väntan på dagens första möte. Var fast besluten att göra den här dagen bättre än de tidigare två, så jag ställde väckarklockan en timme tidigare än nödvändigt och inledde dagen med promenad i morgonsolen följt av besök på bageriet. Det var kämpigt att ta sig upp när klockan ringde, trots närmare 9h sömn, men just nu är jag extremt nöjd med detta beslut :d

Har en fullspäckad men ändå ganska skön arbetsdag framför mig, är ensam hemma fram till imorgon kväll då maken är i London så jag kan jobba på hur intensivt och sent jag vill utan att prata med eller ens tänka på någon annan. :)
 

Bifogade filer

  • 20220914_092920.webp
    20220914_092920.webp
    106,7 KB · Visningar: 23
Avnjuter årets första pumpalatte efter läkarbesök i Lund. Ska operera bort en godartad (99% iaf) tumör från ena bröstet och är nervös för att bli sövd. Men efter dagens snack med läkaren känns det bättre, hon är en riktig klippa :love: Nu blir det jobb hemma resten av dagen.
 
Senast ändrad:
Jag har precis haft en möntör från elbolaget här, hn har bytt ut elmätaren mot en "modern" som ska ha finesser som timavläsning mm ;)
När vi pratades vi igår om vilken tid hn skulle komma, så frågade jag om jag skulle ha väckarklocka på ringning eller om jag fick ta sovmorgon? Jag fick ta sovmorgon :up:
5 av 5 möjliga till den montören :D
 
Har en lite udda jobbdag idag. Planeringsdag som är mestadels på egen hand. På förmiddagen besökte vi en förskola och fick gå runt och titta för inspiration. Det är alltid kul.... :) Men nu i eftermiddag är det lite egna aktiviteter i stället. Vilket gör att jag har satt på säsongens första risgrynsgröt i crock-potten och har bröd på jäsning (de flesta brödlimpor på Lidl kostar nu 36 kr, såg jag, så det finns definitivt pengar att tjäna på att baka eget.... :up:)
 
Just nu är jag jätteirriterad över att det nånstans i vårt hus är ett konstant borrande och har varit så i några timmar. På fredag kommer jag sätta mig på bibliotek och plugga. Har handledning för uppsatsen nu klockan 13 så kan inte gå till nåt annat ställe och sätta mig och plugga nu. .
 
Haft lite obekväma samtal som har gått bra.

Har fått dörren till lunchrummet stängd framför näsan så jag är kanske lite putt (jag tror inte att den som stängde såg mig).

Alla andra sysslar med saker som inte rör mig så det känns lite ensamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 335
· Visningar
37 096
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 745
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp