Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ösregnar. Jag måste gå ut. Jag har inget paraply (måste tappat bort det ngn gång, mkt oklar när). Ska också gå ut med en greyhound. Hen är skeptisk. Har messat ungdomliga grannen om hen har ngt paraply att låna ut men gissar att hen sover för inget svar. Är 90 meter till ica, kanske har de paraplyer där?
 
Det ösregnar. Jag måste gå ut. Jag har inget paraply (måste tappat bort det ngn gång, mkt oklar när). Ska också gå ut med en greyhound. Hen är skeptisk. Har messat ungdomliga grannen om hen har ngt paraply att låna ut men gissar att hen sover för inget svar. Är 90 meter till ica, kanske har de paraplyer där?

Puh ungdomliga grannen var inte hemma men jag gick in med nyckel och hämtade ett paraply
 
Här regnar det med, riktigt höstväder. Bara inse att det är dags att ställa om allt igen nu till förmiddagen så mkt som det går annars blir ingenting gjort. Snark gillar inte höst och vinter.
 
Vi har en vägg med en massa flaggor på jobbet, från länder kollegor kommer ifrån. Förut sätt även prideflaggan där, men för ett par veckor sedan hade någon tagit ned just den flaggan.
Har tyckt att det varit lite olustigt så jag påpekade det och idag hängde en chef upp en ny. Känns bra igen. 👍
 
Känns tungt idag också men jag tyckte ändå att jag kämpade riktigt bra för att boosta humöret i morse. När jag började gå mot kontoret kändes det till och med lite hoppfullt, solen sken och jag kände mig fin i min skjortklänning. I ungefär samma stund som jag tänkte den tanken trampade jag på en trasig trottoarplatta och fick en rejäl dusch av smutsigt, äckligt vatten som jag inte ens vill tänka på vad det innehåller :wtf:

Nu sitter jag på kontoret med stinkande skor/ben (japp, jag har försökt rengöra så mycket jag kan) och försöker desperat hitta det där unset av positivitet och optimism igen :arghh:
 

Bifogade filer

  • Ft.webp
    Ft.webp
    237,5 KB · Visningar: 62
Trött och ledsen över sakers tillstånd. Vill hem men får snällt bara sitta och vänta på något att göra på jobbet. Tvärlugnt.
Ibland känns problem betydligt större än vad de är, speciellt när de aldrig slutar hopa sig.
Hjälper inte ens att försöka med optimism om sakers tillstånd, den når inte fram för att jaga bort de psykiskt mörkgrå molnen 🙈
 
De vill att jag ska flytta en 85 tums tv från en betongvägg till en gipsvägg. Gipsväggen är kass och tvn kommer aldrig sitta kvar och tar förmodligen med sig halva väggen.
Förklarade detta men det har varit ett himla tjat om att tvn måste flyttas just exakt dit.

Kollegan kom förbi och förklarade exakt samma sak. Honom lyssnade de minsann på (förmodligen för att han är man :meh:) så nu är jag trött på idioter och sitter och tjurar i receptionen. :angel:
 
De vill att jag ska flytta en 85 tums tv från en betongvägg till en gipsvägg. Gipsväggen är kass och tvn kommer aldrig sitta kvar och tar förmodligen med sig halva väggen.
Förklarade detta men det har varit ett himla tjat om att tvn måste flyttas just exakt dit.

Kollegan kom förbi och förklarade exakt samma sak. Honom lyssnade de minsann på (förmodligen för att han är man :meh:) så nu är jag trött på idioter och sitter och tjurar i receptionen. :angel:
Suck..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp