Vad gör vi del CLXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på ridskolan och ska rida en ny häst. Det jag vet är att det är lite energi i ponnyn men att han gärna krullar ihop sig till en minst sagt ihopklämd ponny. Då blir väldigt symaskinig och inte särskilt framåt.

Så funderar om ett dressyspö eller ett vanligt spö skulle vara bra att ha med.🤔 Älskar den här typen av problem :D🙈
 
Jag vet inte varför min kompis kallar mig lat,
Bara för att jag gillar att sitta ner vid vattnet och mata ankorna.
Tydligen räknas inte badkaret eller wc-ankan.
Klart dom gör!! :mad:
 

Bifogade filer

  • Mata ankor.webp
    Mata ankor.webp
    61,7 KB · Visningar: 64
Lyssnar på italiensk jazz och smuttar på ett glas vin från vingården där jag firade 30-årsdag förra året. Hoppas att detta ska hjälpa till att lätta upp denna på många sätt tunga måndag lite grann. Fy sjutton vilken kamp det har varit på alla fronter sedan jag slog upp ögonen i morse :wtf: Förstår inte alls hur jag ska orka en arbetsdag till (för att inte tala om fyra), helst vill jag bara åka till sommarstugan i Sverige och gömma mig där i några dagar, men det är bara att hoppas på att det känns lättare imorgon. Det brukar ju bli så!
 
Var lite frossig och febrig efter sprutan idag men har jobbat ändå och haft ett möte. Nu ikväll är febern nere på 38,5 dvs typ min normalnivå 😆
Sitter i schäslongen och dricker ett glas rödvin och kollar på dokumentärer. Beställde hem mexikanskt och det var mkt gött.

I övrigt är dagens känsla

FFE4108C-F5F4-430A-81E8-2BD387BAB273.jpeg
 
Har ätit två portioner amerikanska pannkakor med kanel, råsocker och äppelmos från soffläge, nergosad under en filt och med Whippig värmeflaska/sjuksyster. Stora lufskillen har stöttat genom att stå bredvid soffan och låta mig klappa hans sammetsmjuka fluffpäls. Svär på att gud bor i de här hundarna.
Kollar nu på brittisk TV med kaoshumor.
Fortfarande ganska medtagen och har dånande huvudvärk, men själen mår bra, förutom sorgen över valet.
 
Hann inte mer än frukost innan det var dags att åka och jobba; det är ingen stress men man har alltid något att göra ☺️. Sen efter det och lite handling åkte jag direkt till stallet och bästa hästen och tömkörde i skritt en halvtimme ute och så lite travarbete på ridbanan på volter och serpentiner 😊. Sen middag till Halv åtta hos mig och småstädat, nu sovtajm 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
36 342
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp