Vad gör vi? Del CCVII

Det verkar som morgondagens varning är bortplockad över oss. Den låg idag istället.

Nu har det börjat regna. Kommer nog bli halt imorgon bitti. Frågan är om jag ska ta buss eller bil.

Efter lunch rotade vi fram en snowracer och åkte varsin vända efter atv:n i snöovädret :DSen blev det till och ploga snö med atv:n och det tog sin tid. Tung blöt snö och snövallar sedan tidigare gjorde att jag fick kämpa lite med och få bort snön från vägen, men efter några vändor så blev det helt ok :up:

Vi får säkert köra en vända till lite senare.

Grått och ledset här. runt 0 så den snö som finns säckar ihop. Idag ska jag ta ner granen och resten av julgrejorna. Och sedan hänga upp mina globlampor i fönstret för att fortsätta ha lite ljus i mörkret. Jag har en ljusstake i sovrummet som hänger i gardinstången. Ser ut ungefär som den här. Köpt led kronljus istället för levande ljus. Men insåg just att de kanske är för höga eftersom jag gärna vill ha ljuset mitt i cirkeln.

1736172480199.webp

Dricker en kopp te och funderar på om jag ska trotsa vädret och ta en promenad. Känner mig lite nedsutten
Gör det :) ! Vi kom precis in från promenad och det känns otroligt bra efteråt :) ! Det var i och för sig inte så hiskeligt hemskt under promenaden heller. Lite duggregn och "tunggått", men det kunde absolut ha varit värre. Det regnade och blåste bra mycket värre förut!

Insåg att jag kan jobba hemifrån imorgon :) Barnen ska lämnas på morgonen men blir väldigt mycket smidigare att slippa stressa till kontoret ifall det är snökaos imorgon.

Håller på att krypa ur skinnet pga grovt understimulerad. Vi har varit sjuka sedan nyår. Hunden har rastats hemma (vi har en enorm tomt). Jag har knappt tränat, än mindre jobbat. Måste jag sjuka mig från morgondagens nattpass tror jag att jag blir galen. Måste ut ur huset och få miljöombyte samt mental stimulans NU!

Jag fick en hjartattack November 14 och maste ta det lungt. Det var lite for svart sa nu har jag heart failure och har i princip suttit eller legat sedan fore Nyar nar min "heart failure" var ett faktum. Nar jag lyckats sitta och ligga tillrackligt for att hjartat ska ma battre ar jag mer uttrakad an jag nagonsin varit innan, men uttrakad ar battre an alternativet. :D
Jag tittar nastan aldrig pa TV eller foljer serier ... Jag har nu avverkat ett par ar av "Hart to Hart", nagot man inte behover tanka till, ett antal dokumentarer, och ett storre antal "horsemanship" episoder av en kille i UK dar det ar stort omojligt att hora vad han sager da de har aldeles for dalig utrustning. Men da jag inte har nagon hast ar det ju inte sa viktigt att jag hor.:p Jag roar mig med att inse exact vad jag gjorde ratt (utan att kunna nagot) for att min gamla Paso Fino skulle valja att lita pa mig och bli en super bra kompis.

Nu ska jag sticka pa en troja till en av sonerna, sedan ska jag till min vanliga doktor, men stickningen tar jag med mig sa jag har nagot att gora medan jag vantar.

Life is good!

Snöar som skam här fortfarande. Kommit rejält. Tråkigt att det snart ska övergå till regn. Haft några fantastiska dagar med ledighet, snö och kunnat rida överallt.Från och med klockan 19 ikväll ska det börja regna och hålla på tills natten på onsdag-torsdag :(

Jeckla skit. Dock kommer hundarna gilla att snön försvinner :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 302
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 988
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol