Vad gör vi? Del CCVII

Joggade 7.5 km. Kroppen kändes bra så det var bara att köra. Gick bra till sista kilometern då det började snöa på tvären.
Nu dricker jag kaffe och funderar på om jag ska äta hemma, på pizzeria eller hos päronen.
IMG_2403.webp

Igår var det nästan -12 grader här, nu bara -1. Snart börjar väl snöandet. Ska äta strax och sen gå en promenad.

Var och köpte kattmat (som jag tror jag skrev tidigare), kollade på nätet och de skulle öppna 10:00. När jag kommer dit står det 11:00 på dörren. Blev skapligt irriterad men gick in på mataffären bredvid och köpte några andra saker, när jag kom ut var det tänt så tänkte att kanske…! Sen kom en personal och öppnade, jättetrevlig tjej! Hon hade skrivit fel och vi hade så roligt 😅 Och jag fick min kattmat. All good!

Handlat, burit in ved och utfodrat djuren. De har lovat skitväder här också, men än så länge är det bara grått.
Funderar på hur det tänker utveckla sig eftersom det var planerat att min mamma skulle komma i eftermiddag och sova här för att barnvakta imorgon när jag börjar jobba. Skola/fritids är nämligen stängt, så det är en halvkärv situation om man säger så. 😅
Men jag vill ju inte att hon sätter sig och kör hit (nästan 1,5h körning) om det blir skitväder - dessutom måste hon ju isåfall också hem på onsdag, och då ska det ju bli ännu värre väder(?).

Frostar av frysen. Hade tänkt vara supereffektiv och laga lite mat, vad gör jag då? Jo jag gör två rätter samtidigt och planerar in att äta en portion av båda till lunch. Nej, jag behöver bara en lunch :rofl: Värmde/tinade tillbehör till båda. Håhåjaja.

Håller på att krypa ur skinnet pga grovt understimulerad. Vi har varit sjuka sedan nyår. Hunden har rastats hemma (vi har en enorm tomt). Jag har knappt tränat, än mindre jobbat. Måste jag sjuka mig från morgondagens nattpass tror jag att jag blir galen. Måste ut ur huset och få miljöombyte samt mental stimulans NU!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 302
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 987
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar