Vad gör vi? Del CCVII

Skottat för tredje gången. Denna gång med plogvall….
Försöker klura ut vem som skulle kunna sponsra min travkomis körsvensdress mer än pappa.
Tittar på Böda Camping och låtsas att jag är där.😉

Gjort matlådor och kokat ägg för hela veckan, även bakat kladdkakemuffins som blev helt perfekta 😋
Tröst för att ledigheten är över 💔
20250106_171713.webp

Letar som en galning efter en låda att förvara julsakerna i när de ska ställas ner i källaren om en vecka. Letar efter en helt vanlig brun pappkartong med lock. Men det verkar omöjligt att hitta! 😡 Jag trodde att det skulle vara den enklaste saken i världen att få tag på. Om nån har några tips så tar jag tacksamt emot det. 🩷

Jag håller ju på att planera flytt och har fått ett antal offerter från flyttfirmor.

Idag ringde en som tar priset. Han visste inte ens var jag skulle flytta … nej jag skämtar inte.

Han började med att presentera sig och frågade om jag tittat på offerten. Ja, svarade jag, men sa att jag tyckte den var något otydligt. Hur har ni tänkt?

Han svarade att antingen är flytten xx eller yy. Ja, sa jag men det är ju en lång flytt, det tar ju minst 10 timmar att köra.

Öh, sa han var ska du flytta?

(Nu börjar jag surna till ordentligt)

Jag: har du överhuvudtaget läst vad flytten handlar om?

Kort paus

Ah, säger han, nu ser jag att du ska flytta norrut. Då går flytten på måndag från Skåne och rullar upp till Umeå.

Ja, sa jag, men hur har ni tänkt rent praktiskt? Jag har ju skrivit att jag önskar både packning och flyttstädning. När packar ni?

Tystnad…

Han: jag ska kolla…

Jag: varför ringer du mig när du överhuvudtaget inte vet något. Du vet inte ens var jag ska flytta, du har ingen koll på att jag önskar både packning och flyttstädning.

Han: det är därför jag ringer.

Jag: i beskrivningen av vad jag önskar för tjänst var jag ytterst tydlig.

Han: det är därför jag ringer

Jag: tyvärr, jag är inte intresserad eftersom ni inte ens orkar läsa igenom den ytterst klara beskrivningen av flytten jag lämnat in.

Här la jag på.

Jag verkligen avskyr företag som inte kollar upp vilken typ av tjänst jag söker…

Letar som en galning efter en låda att förvara julsakerna i när de ska ställas ner i källaren om en vecka. Letar efter en helt vanlig brun pappkartong med lock. Men det verkar omöjligt att hitta! 😡 Jag trodde att det skulle vara den enklaste saken i världen att få tag på. Om nån har några tips så tar jag tacksamt emot det. 🩷

Hur stor behöver den vara? Biltema verkar ha en modell iaf! Förvaringslåda med lock

Maken och sonen har somnat. Jag sitter i syrummet och funderar på vad jag ska sy härnäst.

Det regnar lite ute. Inte alls som det stod i prognosen, tur det. Får se hur det blir imorgon. Jag kommer ta bussen i vilket fall. Maken behöver bilen och den "nya" vill jag inte köra. Om jag inte måste, och det måste jag ju inte när det finns buss.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 303
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 989
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar