Vad gör vi? Del CCVII

Då jag fick in en mus igår som kalasade på min laddkabel till datorn måste jag köpa en ny.

Kollade lite och det finns ju massor och då menar jag verkligen massor.

Om någon har tid tar jag gärna emot hjälp och tips vad man kan köpa.

Det är till en HP- dator.

Jag har ingen lust att betala över 1000 kr på Elgiganten för en originalkabel.

Det finns massor av kopior att köpa.
Vilken är ”bäst”? Gärna kostnad runt 300 kr.
Jag har köpt universal laddare på Elgiganten för runt 300

Om man hoppas riktigt mycket, kan det slå in då tro?
Hade varit såå skönt på så många sätt om de hade skjutit upp den muntliga redovisningen i morgon med några dagar. Alla hade sluppit ge sig ut på snömoddiga hala vägar, vi hade hunnit förbereda oss mycket mer vilket har varit svårt nu med jul och nyår. Speciellt med tanke på att det är grupparbete också och vi inte har kunnat träffats alls. Det har ju funkat att prata via teams men det blir ju inte lika bra. De som åker tåg, vilket är rätt många, hade sluppit krångel med eventuella tågförseningar osv. Vilket det säkert kommer bli med det här vädret. Det vräker ner snö här och blåser väldigt mycket. Är väl inte så troligt att det skjuts upp på campus, men man kan ju alltid önska.

Jag ska lyssna på en föreläsning på youtube. Jag har aldrig gjort det live förut.
Var sitter mikrofonen? Jag är livrädd att jag ska höras.

Har just gått och lagt mig efter en blick ut genom fönstret. Ser inga snöflingor längre, utanför dörren ser det ut att ligga max 2cm där jag skottade tidigare :up:
Smhi säger dock regn resten av natten, kanske vaknar upp till isgata istället... Imorgon jobb igen efter 2,5 vecka ledigt. Jag kunde gärna haft det dubbla..

Har också lagt mig. Det snöar dock vidare här 🥶 Får se hur det ser ut imorgon!

Vet inte riktigt hur jag känner inför jobb imorgon. Vet inte riktigt hur jag känner med något just nu, allt är ”konstigt” på något sätt…

Hann inte snöa så värst länge innan jag kom till stallet men pållan var ju blöt så blev fleecetäcke och regntäcke på och trotsa snö och blåst rakt i ansiktet någon halvtimme ☺️. Efter lunchhö inne och nytt täcke var häst ändå inte sugen på att gå ut igen 😅.

Efter promenix med pållan i snö och blåst på tvären var det skönt med ett hett skumbad ikväll 😍 så nu ska vi sova nybadade i renbäddad säng medan vinden drar i där ute. Fick lägga för trasmatta för väggen under elementet i sovrummet för när vinden drar från "rätt" håll blir det kallras, svinkallt på golvet då! Men det har sin charm att bo i gamla hus- detta över 100 år- som jag inte finner i nybyggda ☺️🥰.

Ligger i sängen och lyssnar på grannarna. Just nu låter det som elefanter som upptäckt det roliga i att dunka på elementen. Har börjat skriva upp för mig själv om de stör eller inte efter kl 22 (när det ska vara lugnt i huset) för att försöka reda ut ifall det är jag som får för mig att det är "hela tiden" eller om det faktiskt är väldigt ofta.

Sitter på jobbet som vanligt. tagit mina värktabletter som gör mig illamående men eftersom jag inte ska köra bil så lika bra att ta dem nu och lite mat så går det förhoppningsvis bra med illamåendet. Testade att laga kryddstarka snabbnudlar med wokgrönsaker och ouph. Blev riktigt bra! :d

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 303
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 989
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar