Vad gör vi? Del CCVII

Vaknade till att det kräksnöat även här, fick tokskotta för att komma iväg från uppfarten. Dock hade plogbilen hunnit fara förbi innan, skönt eftersom vägen då var plogad - mindre skönt eftersom jag var tvungen att skotta mig igenom snödrivan. Pust.

Tog mig till jobbet och har slitit som ett djur hela dagen med att packa upp min sal. Flyttat runt skåp och hyllor, bord och stolar, burit packat upp ca 60 flyttkartonger av modell svintung.
Om alla kollegor var på plats och hade allmän planering? Japp. Om någon frågade om jag ville ha hjälp? Icke. 🫠

Så nu är jag helt sopslut och enormt glad att jag är ledig imorgon… 😬

Lyckades precis logga in här på buke igen :D Har spenderat dagen med att tvätta, fixa med akvarier, påbörjat saffransbullebakning och gått på en härlig långpromenad i skogen. Totalt sett en bra första dag på semestern! Och så har jag pratat med chefen och fått klart att jag får ett vikariat på några timmar i veckan, utöver mitt vanliga schema då. Mycket välkommet med lite extrapengar nu när ena hunden ska opereras...

Haft en genomvidrig natt på jobbet och resten av dagen. Tål inte mina värktabletter men har inte gjort kopplingen tidigare då jag tagit två på kvällen + en sömntablett, så "bara" mått illa halva dagen efter. Inatt tog jag två efter jag kom till jobbet, jobbade lite och fixade mat. Efter några timmar började jag må allt mer illa och höll nästan inte på hinna på toaletten! 🤮

Sen fortsatt det resten av natten, fick halta iväg det snabbaste jag kunde flera gånger och var livrädd att inte hinna. Kräktes innan kollegan kom för att lösa av, sen det sista jag gjorde innan jag lämnade. Var osäker på om jag skulle hinna hem och vinglade ut med hundarna efter jag parkerat. När jag väl kom hem var jag helt uttorkad, vågade knappt dricka vatten och ställde för säkerhets skull en hink bredvid sängen. Haft blodsmak hela dagen då halsen alltid går sönder när jag kräks och natten var inte nådig.

Försökt sova några timmar utan att lyckas. Har ont i hela kroppen, slet av mig stosen och till slut gav jag upp, klädde på mig, tog ett par treo, hundarna och gick iväg till bilen. Storhandlat, fått telefontid med läkaren imorgon och har fortfarande ont i magen. Jag har köpt andra värktabletter, vägrar äta fler av de jag fått utskrivna och ska jobba nätter hela helgen. Lyckats få behålla maten jag åt efter 15 i em, dåsat till lite och hör vinden vina utomhus. Det lockar inte att ge mig ut med hundarna på kvällskissen och oroar mig för hästarna men vet att de har det bra. :(

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 658
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 928
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 309
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 996
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar