Vad gör vi? Del CCVII

Jag kom just på att jag är ledig imorgon, så jag borde ha tagit ut våfflan betydligt senare för sista kissrundan så att vi fick ta sovmorgon... men nu har hon lagt sig för kvällen och jag har verkligen inte hjärta att väcka henne.
Kanske får vi ta en morgonrunda och sedan krypa tillbaka ned i sängen imorgon istället. <3

20250106_233357.webp

Då jag fick in en mus igår som kalasade på min laddkabel till datorn måste jag köpa en ny.

Kollade lite och det finns ju massor och då menar jag verkligen massor.

Om någon har tid tar jag gärna emot hjälp och tips vad man kan köpa.

Det är till en HP- dator.

Jag har ingen lust att betala över 1000 kr på Elgiganten för en originalkabel.

Det finns massor av kopior att köpa.
Vilken är ”bäst”? Gärna kostnad runt 300 kr.

Jag köpte en random universalladdare (med ett gäng kontakter till datorn som en kan byta emellan) när laddaren till min förra laptop pajjade. Högg typ första bästa som jag var säker på skulle passa. Kostade några hundralappar. Kommer inte ihåg vart jag köpte den, men troligast Elgiganten eller möjligen NetOnNet.

Edit: kollade nu, min är från Logik. Har några år på nacken nu, dock (köpte min nuvarande dator 2018 eller 2019, kommer inte ihåg exakt..).

@Krålus hur gick det med plogbilen imorse? Jag åkte oplogat, riktigt dåligt då 3 busslinjer går den sträckan med olika avstickare. Bussarna stod stilla vid hållplatser å kom ej iväg. Inga problem för min lilla audi. Jag kan ga kört lite rally :p
Jodå det verkar som att plogbilen hade vaknat iaf ute på stora vägen men som tvättbräda så gick inte fortare än 60. Hållplatserna var dock inte plogade så jag är glad att jag inte åkte buss från landsvägen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 303
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 989
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar