Vad gör vi? Del CCVII

Här har det snöat för fullt hela dagen, och nu är det spått regn under natten. Funderar på att jobba hemifrån imorgon eftersom det är beräknat att komma snöblandat regn i ganska hård blåst. Vill inte riskera att fastna i grannstaden om de ställer in bussarna. Kör inte bil när det är busväder om jag inte behöver :cool:

Känner mig blä och låg, inte utvilad efter ledigheten men orkar heller inte vara hemma en dag till med maken som är rastlös, sjukskriven och frustrerad. Så noll pepp på jobb och noll intresserad av att vara hemma.:crazy:

Skulle helst vilja åka bort med en hög böcker, stickning och bara njuta av tystnad och ensamhet.

Har snöat omkring en dm till här idag. Jag fick parkera ungarna i soffan efter kvällsmaten och gå ut och skotta , även om det kommer fortsätta hela natten. Plogbilen hade lämnat en halvmetersvall på min utfart och tar jag den inte nu blir det ett helsike imorgon :cautious: Flingorna är iallafall betydligt mindre nu än i eftermiddags, så kanske slipper jag skotta oss ut imorgon bitti igen...

Letar som en galning efter en låda att förvara julsakerna i när de ska ställas ner i källaren om en vecka. Letar efter en helt vanlig brun pappkartong med lock. Men det verkar omöjligt att hitta! 😡 Jag trodde att det skulle vara den enklaste saken i världen att få tag på. Om nån har några tips så tar jag tacksamt emot det. 🩷
Hur stor behöver den vara? Biltema verkar ha en modell iaf! Förvaringslåda med lock

Har kallas de for "bankers box" nar de har lock.

Då jag fick in en mus igår som kalasade på min laddkabel till datorn måste jag köpa en ny.

Kollade lite och det finns ju massor och då menar jag verkligen massor.

Om någon har tid tar jag gärna emot hjälp och tips vad man kan köpa.

Det är till en HP- dator.

Jag har ingen lust att betala över 1000 kr på Elgiganten för en originalkabel.

Det finns massor av kopior att köpa.
Vilken är ”bäst”? Gärna kostnad runt 300 kr.

Då jag fick in en mus igår som kalasade på min laddkabel till datorn måste jag köpa en ny.

Kollade lite och det finns ju massor och då menar jag verkligen massor.

Om någon har tid tar jag gärna emot hjälp och tips vad man kan köpa.

Det är till en HP- dator.

Jag har ingen lust att betala över 1000 kr på Elgiganten för en originalkabel.

Det finns massor av kopior att köpa.
Vilken är ”bäst”? Gärna kostnad runt 300 kr.
Är det en nyare HP så den har USB-c? I så fall hade jag personligen gått till Claes Ohlsson och frågat vad de har för alternativ och rekommendationer. De brukar ju ha lite olika prisklasser tänker jag :)

Är det en nyare HP så den har USB-c? I så fall hade jag personligen gått till Claes Ohlsson och frågat vad de har för alternativ och rekommendationer. De brukar ju ha lite olika prisklasser tänker jag :)
Nej tyvärr, den har en rund ”sak” som sätts in i datorn.

Jag måste ändå in till Väla i veckan, så jättebra idé att ta med kabeln och titta på Clas Ohlsson. Även Kjell finns ju på Väla (tror jag)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 653
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 919
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 303
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 989
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar