Vad gör vi? Del CCVII

Är lite trött på vinter och vill ha vår nu, vår kan inte komma fort nog känner jag.
Har ont i ena armen och axeln och ena benet efter att gå och spänna mig med hundarna ute. I handen i armen jag har ont håller jag kopplet till hunden som med plötsliga och rejäla ryck bara slänger sig åt sidan efter snöbollar eller isbollar, helt utan förvarning, gäller att hålla emot. och det är inte grusat. Jag har använt dubbar trots att jag egentligen inte vill pga hunden, men de hjälpte inte jättemycket när det var blankis på sina ställen. Kroppen är inte van vid att gå konstant spänd så mycket. Den behöver ju inte göra det när det inte är skridskobana.

Jag vill ha vår nu.

Nar jag vaknade sa kunde inte Jag heller komma in pa Buke. Jag drabbades av nagon sorts nastn-panik ... "Men VAD 😲 ska Jag gora da?" innan jag satte pa ett avsnitt av hasttranaren fran UK och tog fram stickningen.:p

Har ar det nu dagsljus i 8 timmar och 56 minuter. I dag skiner solen fran en bla himmel och det betyder att var tomt inte har nagra vattensamlingar och att min lilla "ibland vita" valpis nu ar nastan vit.:p (Jag undrar fortfarande vad jag tankte pa nar jag prompt skulle ha en vit hund:eek:) Harligt ar det dock ... Runt 15*C och soligt:)

Man får tänka sig för när man skriver historisk roman lade in femkronan i en scen tidigare ikväll ✍️ :angel:men insåg sen att den inte fanns 1917 när romanen utspelar sig :cool:. Ibland leder det till viss frustration att jag hela tiden måste slå upp och researcha saker men oftast gör jag det av nyfikenhet och vetgirighet! Så mest är det bara roligt!
Det finns INGET som har lärt mig så mycket om historia som att skriva mina historiska romaner :) ! Det är jättespännande och precis den typ av historia som jag gillar! Vad folk åt, vad de hade på sig, osv.... :)

Nar jag vaknade sa kunde inte Jag heller komma in pa Buke. Jag drabbades av nagon sorts nastn-panik ... "Men VAD 😲 ska Jag gora da?" innan jag satte pa ett avsnitt av hasttranaren fran UK och tog fram stickningen.:p

Har ar det nu dagsljus i 8 timmar och 56 minuter. I dag skiner solen fran en bla himmel och det betyder att var tomt inte har nagra vattensamlingar och att min lilla "ibland vita" valpis nu ar nastan vit.:p (Jag undrar fortfarande vad jag tankte pa nar jag prompt skulle ha en vit hund:eek:) Harligt ar det dock ... Runt 15*C och soligt:)
En del av min morgonrutin är att läsa buke till kaffet så jag kände också att min dag startade helt fel igår :D!

Det finns INGET som har lärt mig så mycket om historia som att skriva mina historiska romaner :) ! Det är jättespännande och precis den typ av historia som jag gillar! Vad folk åt, vad de hade på sig, osv.... :)

Samma här! Fick jaga ett tag för att hitta en kokboken från 1917. Fanns en del på landets bibliotek men de flesta var endast läsex på,plats. Till exempel fanns det på nordiska museet där biblioteket har öppet en dag i veckan på onsdagar. Inte så praktiskt när man jobbar och inte bor i Stockholm., Men hittade en som digitaliserad och fri nedladdning på. Ransoneringarna var ju rätt begränsande för vad de kunde laga.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 658
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 928
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 309
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 996
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund