Vad gör vi? Del CCVII

Segt på jobbet nu. Har för tillfället direkt inget att göra. Så jag passar på att städa kontoret och plocka iordning bland alla papper. Har bytt kontor, igen. Nu är jag tillbaka i kontoret där jag började. Hörnkontor med massor med fönster. Ska ta hit lite blommor tror jag.

Världen beter sig inte som världen gjorde när jag var barn.

Putin vill införliva Ukraina i sitt rike.
Trump vill införliga Grönland och hotar med militära medel.

Krig USA - Danmark. Eh?

Det är eventuellt rätt blött markerna här. Å på bilden brukar rinna ca två meter nedanför träden.
1000002119.webp

Jag tänker att man kan vara glad för att kunna ta och ha CSN-lån, men ändå känna viss uppgivenhet över att betala en hög summa och att ha kvar det. Det är inte någon slags motsats, det är känslor. Det är väl ungefär som alla dem som säger/tänker "Åhnej, måndag igen, helgen gick för snabbt!", inte tolkas de som att de är otacksamma över sitt jobb.

Svarat på frågor tillhörande jobbet.
Varit ute och joggat och ska göra lite mer jobb på datorn innan det blir sushi-date med kollegor.

Mår sämre igen 🤧😭 Har ändå mått rätt bra senaste dagarna, men i morse hade halsontet kommit tillbaka med besked. Jobbade en timme hemifrån, men sen fick jag stänga ner. Hoppas verkligen denna andra våg ska gå snabbare än första 🤞

Jäkla onödiga skitregn när det ska frysa på igen under kvällen påstås det....Jaja kunde i alla fall slänga sopor utan att halka på vägen, lekt med katt, beställt nagellack (heylinns) och hudvårdskrämer. Har ju små tuber av just nattkräm från Yves Rocher med elixir boutaniqe jag bara älskar så ville ha en sån, fick till halva priset (rätt dyrt ändå..) ville ha en sån dagkräm med men var slut för stunden. Så blev en annan kombinerat dag/natt-kräm antirynk visade det sig men kanske inte skadar när man fyllt 37 precis, är ju en hel vetenskap det dära. Just nu god lunch med tacokyckling, kall bea och haricot verts :d innan det är hästarnas tur att få lunch :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 659
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 935
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 310
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar