Vad gör vi? Del CCVII

Fast samtidigt är det väl tack vare dina CSN-lån som du har ett bra jobb med bra lön? Så brukar jag tänka när jag betalar till CSN. Jag har ett gammalt lån och ska betala ca 17700 kr i år.

Verkligen. Jag hade inte haft den lön jag har utan CSN. I år ska jag totalt betala strax under 30' och det är så skönt, nu ser en ju att det verkligen minskar.

Fast samtidigt är det väl tack vare dina CSN-lån som du har ett bra jobb med bra lön? Så brukar jag tänka när jag betalar till CSN. Jag har ett gammalt lån och ska betala ca 17700 kr i år.
Nu är jag påverkad av mina förutsättningar, men jag kan verkligen inte se hur min utbildning lönar sig ekonomiskt. Ekonomiskt hade antagligen varit bättre att börja jobba direkt. Men sett till arbetsuppgifter och så, har det ju lönat sig.

Fick jobba hemma idag också.
Har inte jättemycket att göra men det var ok så jag tackar och tar emot.
Dricker kaffe och grottar ner mig lite i gårdagens föreläsning som går att se i repris.
Ute är det isgata men det kom iaf bara lite snö i natt.

Felanmält värmen i lägenheten, men tydligen ser allt bra ut på datorn? Men kallt har jag :meh: att jag inte kommer få så varmt jag vill ha det kan jag förstå, men vad jag kan se är min 20 grader vad jag kan förvänta mig. Inte 16-18 grader och just nu är temperaturen runt nollan. Undra hur kallt det skulle vara när det är 15 minus ute

Fy fan 2560 kr till CSN varje månad
Suck
? Varför suck och fy fan? Vilken otrolig förmån att kunna finansiera sina studier så förmånligt. Och uttrycket till CSN är lite märkligt. Du betalar ett lån. Det är ingen gåva till dom.

Men visst var det skönt när jag betalat klart mitt lån. Mer kvar att leva på.

Din ekonomi verkar vara lite av en happening för dig. Hoppas det ordnar sig.

Nu är jag påverkad av mina förutsättningar, men jag kan verkligen inte se hur min utbildning lönar sig ekonomiskt. Ekonomiskt hade antagligen varit bättre att börja jobba direkt. Men sett till arbetsuppgifter och så, har det ju lönat sig.

Fast det är ju inte bara den ekonomiska delen en får ta hänsyn till. I de allra flesta fall där en inte behöver en längre utbildning är det ett jobb där du får betala med din kropp, dvs att kroppen blir sliten. Min särbo har två års gymnasium men han kommer inte att klara att jobba tills han kan ta pension eftersom kroppen redan börjat säga ifrån.

Fast det är ju inte bara den ekonomiska delen en får ta hänsyn till. I de allra flesta fall där en inte behöver en längre utbildning är det ett jobb där du får betala med din kropp, dvs att kroppen blir sliten. Min särbo har två års gymnasium men han kommer inte att klara att jobba tills han kan ta pension eftersom kroppen redan börjat säga ifrån.
Det var just den ekonomiska biten jag kommenterade på. Jag har helt klart fördelar på mitt jobb, som jag antagligen inte fått utan utbildningen.

Konstaterar att saffransbullarna är mycket(!) godare efter att ha blivit frysta och sedan tinade i micro, jämfört med när de är nybakade. Så, nu har jag ätit förmiddagsfika bestående av en jättegod bulle och bredvid mig nu står en kopp riktigt gott te. Bra start på den här dagen :)

Ska betala 30000 på 10 år.
Jag har minst 20 år kvar till pension.
Jag fattar inte varför de har så bråttom. Det ska vara klart innan pension, men det är ju ett tag dit
30' på tio år är väl inga stora pengar? ett par hundra i månaden. Specielt inte om man har en fast, god inkomst och ett extrajobb..
Du köper väl hundmat för större pengar än så?

Tycker du ska vara glad att du har det så bra! :)

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 659
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 935
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 310
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar