Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle försöka vända rätt dygnet lite igen men det fick sådär. Svårt att somna så tog lång tid, vaknade runt 05 av sambons snarkningar så slutade i att jag la mig i soffan. Då lyckades jag i alla fall sova tills klockan ringde. Ska brygga kaffe och spela lite för att distrahera hjärnan.

Vaken. De ska tömma gödselstacken, som är precis bredvid ponnyn hage, kl 10 så vi tänkte att vi ska vara i ridhuset då. Sen ska han få nosa på transporten :) i eftermiddag varnas det för snöoväder, men innan dess ska vi försöka hinna gå till ip och åka skridskor också. Undrar om jag ska våga prova?

Konstaterar att enligt väderprognosen ska det blåsa kraftigt och snöa. Vädret verkar dock inte ha samma uppfattning. Ligger lite snö på marken men är uppehåll och vindstilla :)

Ätit frukost och ska åka och köpa kattmat när de öppnar. Skulle bli snöstorm idag men nu verkar det inte bli förrän ikväll/imorgon. Ställde in en resa idag ju… men det kanske var bra ändå.

Imorgon rekommenderar de att man ska jobba hemifrån, visst kan jag men jag ska inte heller så långt och bara genom stan. Jag åker nog till jobbet ändå. Är det kris den får jag väl gå hem 🤷‍♀️

Ätit frukost och ska åka och köpa kattmat när de öppnar. Skulle bli snöstorm idag men nu verkar det inte bli förrän ikväll/imorgon. Ställde in en resa idag ju… men det kanske var bra ändå.

Imorgon rekommenderar de att man ska jobba hemifrån, visst kan jag men jag ska inte heller så långt och bara genom stan. Jag åker nog till jobbet ändå. Är det kris den får jag väl gå hem 🤷‍♀️
Jag tänkte inte ens på att ta med datorn hem i fredags, så måste till jobbet imorgon. Eller är det fara för mitt och andras liv, då får jag väl ta ledigt. Så viktigt är inte mitt jobb

Ingen blåst här men lätt snöfall. Får se hur det artar sig.

Soffhäng efter frukost och Marodören är extra mycket marodör idag. Jag behöver klura ut en lösning för sladdar, modem och tv så han inte kommer ut dem.

Ligger på soffan och försöker få energi att pyssla med något. Håller också lite koll på väderleksrapporten för att se om vi kör någon syjunta i eftermiddag/kväll eller inte.

jag har ingt val. Någon måste spåra så snöplogaren hittar vägen. Men blir till att åka lite extra tidigt på morgonen.

Blåser och snöar här idag och de varnar för att det är halt på vägarna. Så jag vågar mig inte ut med min lilla bil för att hämta Björn. Mardrömmen är att köra av vägen eller bli ståendes någonstans med Björn i bilen. Så jag kommer hämta honom imorgon istället när vädret är bättre.

Blåser och snöar här idag och de varnar för att det är halt på vägarna. Så jag vågar mig inte ut med min lilla bil för att hämta Björn. Mardrömmen är att köra av vägen eller bli ståendes någonstans med Björn i bilen. Så jag kommer hämta honom imorgon istället när vädret är bättre.
Låter som ett klokt val! Jag är glad att jag slipper ut och köra till jobbet idag!

När vi var små sa mamma att vi var tvungna att vända tillbaka dygnet. Men det hjälpte aldrig så jag struntar i det och vet att det blir plågsamt i morgon oavsett.
Ätit en macka och dricker kaffe. Kan nog hinna ut och jogga innan stormen.

När vi var små sa mamma att vi var tvungna att vända tillbaka dygnet. Men det hjälpte aldrig så jag struntar i det och vet att det blir plågsamt i morgon oavsett.
Ätit en macka och dricker kaffe. Kan nog hinna ut och jogga innan stormen.
I det fallet är det tacksamt att ha hästar. Jag kan aldrig vända dygnet. Brukar kliva upp 5:30 när jag jobbar, och när jag är ledig brukar det bli någon timmes sovmorgon bara. Har gått och lagt mig runt kl 22 hela ledigheten... :)

Ställde klockan på 7:45 för att iallafall vakna lite tidigare än jag gjort under julledigheten. Kom ändå inte ur sängen förrän lite före 9 🙈 Blir kul imorgon men då har jag åtminstone barnen som väckarklocka. 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse!
90 91 92
Svar
1 832
· Visningar
53 797
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 074
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 658
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 607
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka